Avatar billede MadsHaupt Juniormester
06. juli 2015 - 14:11 Der er 3 kommentarer

Hjælp med direkte diskadgang (raw disk access) i C++

Jeg har forsøgt at få direkte diskadgang til et USB-stik ved hjælp af CreateFile-funktionen, men jeg får fejlkoden 2 (Fil ikke fundet), og jeg har en ide om at det er fordi Windows bruger drevet, men jeg har ingen ide om hvordan jeg i så fald frakobler drevet ved hjælp af C++.

Hvordan kan jeg få det til at virke?

Her er min kode:
// ConsoleApplication1.cpp : Defines the entry point for the console application.
//

#include "stdafx.h"
#include <Windows.h>

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
    HANDLE handle = CreateFile((LPCWSTR)"\\\\.\\PhysicalDrive1", GENERIC_READ | GENERIC_WRITE, NULL, NULL, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, NULL);
    DWORD lasterror1 = GetLastError(); // Fejlkode 2 (Fil ikke fundet)
    SetFilePointer(handle, 0, 0, FILE_BEGIN);
    DWORD lasterror2 = GetLastError(); // Fejlkode 6 (Ugyldig handle)
    void* buffer = new BYTE[10];
    LPDWORD readedbytes = NULL;
    if (!ReadFile(handle, buffer, 8, readedbytes, NULL))
    {
        DWORD lasterror3 = GetLastError(); // Fejlkode 6 (Ugyldig handle)
        return 0;
    }
    return 0;
}
Avatar billede tryltryl Juniormester
06. juli 2015 - 18:05 #1
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
06. juli 2015 - 21:29 #2
Det virker!

Men jeg forstår ikke helt den tekniske forskel mellem følgene:
"tekst"
L"tekst"
R"tekst"
LR"tekst"

Nogen der kender forskellen?
Avatar billede lars31415 Nybegynder
07. juli 2015 - 11:47 #3