Avatar billede Niels_Bach Praktikant
08. juli 2015 - 14:46 Der er 5 kommentarer

Nyt bundkort

Hej,

Jeg har haft en masse bøvl med min computer over en længere periode og har prøvet at have den til reparation 2 gange. Nu har jeg konkluderet at det er mit bundkort der er problemet. Den mister forbindelsen eller genstarter uden varsel. Jeg har besluttet at købe et nyt, fordi jeg ikke gider bøvle med det mere.
Mit gamle hed MSI P67A-C45, men det er vist udgået. Betyder det så at jeg skal købe en ny processor også for at de kan køre sammen?
Min processor hedder Intel Core i5 2500K 3.33GHz

Nogle råd eller anbefalinger?

Venlig hilsen
Niels
Avatar billede Slater Ekspert
08. juli 2015 - 17:13 #1
Nej, den CPU bruger socket LGA1155. Den fungerer sammen med alle bundkort, der bruger samme socket. Det står altid i oplysningerne.
Avatar billede Niels_Bach Praktikant
09. juli 2015 - 16:04 #2
Tak for svaret.
Mit budget er ikke så stort, så jeg tænkte på at købe Gigabyte GA-B75M-D3V. Jeg forestiller mig at det er noget i samme kaliber som det gamle jeg havde.
Ville du mene at det var et fint nok valg til et bundkort til en 5-600 kr?
Avatar billede Slater Ekspert
09. juli 2015 - 16:18 #3
Jeg kan ikke se, det skulle have nogle mangler.
Hvis det ellers har de udgange og slots, du skal bruge, så er det garanteret helt fint.
Avatar billede Niels_Bach Praktikant
29. december 2015 - 22:40 #4
Jeg er ikke så erfaren herinde, så jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg uddeler points.
Kan jeg godt give dig points eller skal du have oprettet et "svar" frem for en "kommentar"?
Jeg kan ikke lukke spørgsmålet, hvis jeg ikke uddeler points :)
Avatar billede Niels_Bach Praktikant
29. december 2015 - 22:41 #5
Ok.. nu kan jeg se at jeg kan give mig selv points, for det svar jeg gav, men det er vel lidt i strid med reglerne går jeg ud fra. :D