20. august 2001 - 18:48Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Kollision\'s spørgsmål
Jeg er ved at lave et spil hvor jeg skal man to objekter skal kunne ramme hinanden og så dør man. Mit problem er at jeg ikke ved hvordan man angiver hvor på figuren den skal kunne rammes. Jeg har kigget på nogle andre spil hvor \"kollisions stedet\" er angivet på figuren med et lille kryds. Men hvordan laver man sådan et kryds og kan man lave et større kryds?
Lige nu virker det sådan at der kun er en kollision hvis de to objekter rammer hinanden præcis i midten. Hvordan gør jeg så de rammer hinanden over hele overfladen? Det er det jeg gerne vil vide.
Altså hvis jeg går ind under det movieclip med et af objekterne er der et kryds i midten der registrerer sammenstød. Kan jeg lave det større eller lave flere og hvad hedder det punkt egenligt (point of action, eller hvad?)
Med den ene this.hitTest(MC2) bliver der tjekket om der er overlapning mellem de 2 MCer
Med den anden syntaks this.HitTest( x, y, shapeFlag) tjekkes der om punktet (x,y) befinder sig inde i MC(this).
punktet x,y skal være angivet i forhold til stage. Hvis du bruger en anden MC\'s _x og _y i dette check er det MC\'ens registreringspunkt der bliver testet.
men hov, det var jo egentlig ikke mit svar han brugte ...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.