Avatar billede rosco Novice
04. august 2015 - 17:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gammel printerinstallation spøger.

Printer: Brother MFC-J5910DW
Styresystem: Win7
Efter geninstallation af printeren går det galt. Den installerede printer får vedhæftet (kopi 1) til navnet. Hvilket gør at scanner ikke virker. Kan ikke omdøbe den, får af vide at der allerede findes en printer i forvejen med det navn. Den er nu dukket op i enheder "igen" nedtonet, den kan dog ikke anvendes (har 89 printjob i køen).
Hvordan slipper jeg af med den? uden at geninstallere computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2015 - 17:14 #1
Prøv at fjerne softwaren med Revo Uninstaller Free der også renser i mapper og register:

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2015 - 17:20 #2
Du skal have tømt printerkø (slet alle job) og derefter udskrive dem til den 'nye' printer. Det gamle navn (uden kopi 1) findes ikke, og så hænger printerjobs til evig tid.
Min (dell) hedder også kopi 1 - og den kører udmærket (print og scan).
Avatar billede rosco Novice
04. august 2015 - 17:56 #3
Jeg får lige prøver den uninstaller når jeg kommer hjem.
Avatar billede rosco Novice
05. august 2015 - 19:23 #4
Revo Uninstaller kunne desværre ikke gøre det. Selv om jeg fulgte op med RegCleaner. Så jeg kommer nok til at geninstallere den.
ReRevo Uninstaller var ellers et godt tip den kan blive nyttig en anden gang.
220661, læg et svar så får du point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. august 2015 - 10:36 #5
Har du prøvet, som Claes57 skriver, at tømme printerkøen. Jeg er nemlig helt enig - grunden til at den gamle stadig hænger der, er at windows systemet ikke vil slippe den gamle printer, fordi der stadig ligger printjobs til den.

REVO kigger mig bekendt ikke på driverinstallationer - kun programinstallationer. Dermed kan du desværre have gjort mere skade end gavn, ved at bruge den - men lad os ikke håbe det.

Hvis ikke du får lov at slette printjobbene, kan du stoppe spoolertjenesten, gå i mappen c:\Windows\System32\spool (kræver administratorrettigheder) og slette de filer der ligger her - der ligger et par filer pr. printjob. Når du starter spooleren igen, kan du forsøge at slette printeren igen - hvis den ikke er forsvundet af sig selv.

Men bemærk iøvrigt at du ved at omdøbe "kopi 1" til det "rene" navn vil overtage visse indstillinger fra den gamle. Når du sletter en printer, ryddes der nemlig ikke fuldstændig op i registreringsdatabasen, så der vil ligge gamle registreringsnøgler fra den gamle. Så hvis den gamle led af mærkelige problemer, bør du holde dig til et helt andet navn.
Avatar billede rosco Novice
07. august 2015 - 14:23 #6
Hej Ole
Fik slettet de gamle printjob. Men slap ikke af med  printeren.
Så det ender nok med en geninstallering. Er også længe siden sidst.
Men tak for tippet som nok bliver nyttigt en anden gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2015 - 19:53 #7
Alle installationer der ligger i tilføj fjern programmer er jo ikke "drivere". Det er jo software der kan tilknytte sig noget hardware. Jeg kan ikke se at Revo uninstaller skulle ødelægge noget som helst ved at fjerne software den vej. Jeg har selv fjernet printer software på den måde flere gange uden problemer.

Jeg springer over med point da Revo ikke kunne løse problemet.

Har du prøvet at kigge videre i registeret for at manuelt at fjerne oplysninger om printeren?
Avatar billede rosco Novice
19. august 2015 - 06:11 #8
Hej, tak for jeres indlæg. Jeg var nødt til at geninstallere computeren, det løste problemet.