Avatar billede MIK_70 Juniormester
12. august 2015 - 12:18 Der er 7 kommentarer

Gmail til Outlook 2013...det her kan godt blive en af de svære :-)

Jeg har samlet alle min mails adresser i samme i outlook 2013.

To IMAP konti fra henholdsvis one.com og gigahost.dk fungere super fint og lige efter bogen, så det er ikke fordi jeg ikke ved hvordan de skal oprettes, men....

Gmail !!! både IMAP og POP3 er aktiveret og instruktionen fulgt til punkt og prikke..

Alligevel ender det hver gang med at gmail/google kontoen, eller det er nok mere imap serveren, afviser login og sender mig en mail besked om at den har afvist et login forsøg og samtidig kommer den op på skærmen med en besked om:

Please log in via web browser: http//support.google.com/mail/accounts/answer/78754

Jeg kan ikke rigtig se at svarene her, skulle hjælpe med mindre det da er refresh funktion, som nævnes i første del af svaret. For det første kommer jeg jo slet ikke ind, og for det andet, er det ikke et problem for de to andre imap konto....

Er der nogle gode forslag eller noget jeg skulle have overset !!!
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2015 - 14:46 #1
gmail: både IMAP og POP3  er aktiveret.
Hvorfor det? du vil vel kun have imap.
Avatar billede MIK_70 Juniormester
12. august 2015 - 15:18 #2
Det kunne måske være det var fejlen
Avatar billede MIK_70 Juniormester
12. august 2015 - 16:41 #3
#1  Det var ikke der fejlen lå.

Men hvad er egentlig forskellen på IMAP og POP3
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2015 - 17:58 #4
typisk, så vil imap synkronisere din lokale email med det, der er på serveren (ind/ud-bakke osv).
Pop3 læser kun en kopi ned på din maskine, og afhængig af indstilling vil den typisk slette mail på server samtidig. Så der er ingen rigtig synkronisering, bare en 'ført til mølle' funktion.
Pop3 er den gamle standard (da man kun havde en konto hos en udbyder, og en pc) mens imap er designet til samtidig brug på flere enheder.
Avatar billede MIK_70 Juniormester
23. december 2015 - 08:02 #5
Tak for hjælpen claes
Avatar billede MIK_70 Juniormester
23. december 2015 - 08:03 #6
Claes

Send lige et svar så du kan få points
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2015 - 10:40 #7
Bare luk selv, det er jul!