Avatar billede StepZone Nybegynder
22. august 2015 - 12:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SEO - Forskel på kursiv skrift

Jeg sidder og tænker over, hvorfor der er to måder på hvordan man kan lave kursiv skrift på, grunden til dette er at hvis man laver sine søgeord bed, kursiv osv. så opfatter søgemaskinerne disse ord som værende vigtigere end almindelig tekst...

Nu er spørgsmålet om det gør nogen forskel om man bruger <i></i> eller <em></em>

Det samme med fed skrift <b></b> eller <strong></strong>

Har det noget at sige, resultatet bliver det samme med opfatter søgemaskinerne det anderledes?
Avatar billede aphandersen Juniormester
24. august 2015 - 22:31 #1
Det kan en test selvfølgelig kun afgøre, men det tror jeg næppe. Der er her blot tale om nyere tags hvor resultatet giver det samme. Det giver ikke mening at Google her skulle skelne.
Avatar billede tilstandsrapport Nybegynder
13. oktober 2015 - 20:57 #2
Det tror jeg heller ikke har en betydning.
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
25. januar 2016 - 17:56 #3
Det er nogel pladr.

Google er komplet ligeglad med om du sætter et søgeord i fed / kursiv / eller med grøn farve.

Den samlede kvalitet af din LP vil have en samlet indflydelse og specielt mht brugerens feedback via bounce.

Her hjælper det bestemt ikke at fremhæve et søgeord.

Men put det i en H1 overskrift og 3-5% i din tekst på en naturlig måde og tilføj det din URL, samt interne links, så begynder der at ske lidt.
Avatar billede Emil Praktikant
13. juli 2016 - 13:13 #4
Hej,

Google vægter <strong> højere end <b> da det er med til at markere hvad siden omhandler. Du skal kun sætte <strong> på dit hoved keyword og kun en gang.
Ergo der er forskel lige i denne sammenhæng.

Med venlig hilsen
Emil
http://nordicdeco.dk
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
05. oktober 2016 - 20:34 #5
Jeg kan kun igen henlede opmærksomheden på, at det ikke er den slgs småting der har effekt i 2016.

Et godt sted at læse om onpage SEO er uden tvivl her:

https://moz.com/learn/seo/on-page-factors

Med venlig hilsen

Jonas
http://www.connect-media.dk/seo/