Avatar billede kjako Nybegynder
29. august 2015 - 23:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 10

Jeg har downloadet windows 10, men det kan ikke installeres på min pc (en HP 4730 s med windows 7). Jeg har forsøgt flere gange, men der popper en meddelelse op om, at HP Protecttools security manager ikke er kompatibel med windows 10, og at jeg skal afinstallere HP Protecttools først. Men det kan ikke lade sig gøre, pc'en påbegynder afinstallationen, men stopper så med meddelelsen om, at programmet ikke kan fjernes.

Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg kommer videre?
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. august 2015 - 06:26 #1
Prøv med www.revouninstaller.com
Den har jeg med godt resultat anvendt på genstridige afinstalleringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 08:43 #2
Problemet kan være at det kører i baggrunden, og du derfor ikke kan få lov til at fjerne det.
Jeg er dog meget enig i brug af Revo til at fjerne det. Har brugt det i mange år efterhånden, uden problemer overhoved.
Revo fjerner også oplysninger gemt i registeret samt tomme mapper som afinstalltion mange gange glemmer.

Kør evt også en tur med CCleaner når du har fjernet programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 08:46 #3
Kender du programmet i joblisten når det kører, så højreklik på det og afslut programmet før du begynder at afinstallere.
Har du det liggende i startfanen sammen med andre programmer der starter med Windows, så deaktiver opstart også før du begynder at fjerne program.
Gå i kør og skriv msconfig og gå i start.
Her er de programmer der starter med Windows placeret.
Avatar billede kjako Nybegynder
30. august 2015 - 11:48 #4
Hej igen

Jeg kommer til at tænke på, om der er en risiko ved at fjerne programmet HP Protecttool security manager. Beskytter programmet pc'en på en eller anden måde, eller er det et "unødvendigt" program?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 12:05 #5
Det er vel et program der har fulgt med den pre installerede computer du i sin tid fik.
Mange af disse programmer ser producenten jo som værende helt fantastiske og man kan ikke leve uden dem.
Jeg kalder mange af de progammer for bloteware der er helt unødvendige.
Har du nogensinde brugt programmet medens du kørte Windows 7?
Avatar billede kjako Nybegynder
30. august 2015 - 14:50 #6
Det er rigtigt, at programmet fulgte med pc'en og var forudinstalleret, da jeg købte den. Og jeg har aldrig brugt programmet.
Nu har jeg hentet revouninstaller og forsøgt at afinstallere HP protecttools, men så kommer der en meddelelse om, at jeg først skal fjerne følgende programmer:
HP protect tools decive acces manager
Face recognition
File sanitzer
Privacy manager
Theft recovery

Men det er måske også programmer, man ikke har brug for?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 18:10 #7
Ja det vil jeg umiddelbart tro at det er. Jeg kender dog ikke nogle af de nævnte programmer. Det er 7 år siden jeg sidst har haft en preinstalleret computer
Du har sikkert heller ikke brugt nogle af de programmer.
Den pc jeg sidder ved her var også en preinstalleret HP med mindst 10 programmer jeg aldrig fik brugt inden jeg opgraderede til Xp pro.
Avatar billede kjako Nybegynder
31. august 2015 - 19:02 #8
Jeg vil lige overveje, om de nævnte programmer er nogle. jeg ikke har brug for. Men tak til jer begge for svar, jeg giver jer hver halvdelen af pointene.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2015 - 22:30 #9
Velbekomme. Du har lukket tråden så point er taget tilbage.
Avatar billede kjako Nybegynder
02. september 2015 - 20:14 #10
Hvad gør jeg så for at give point?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2015 - 21:54 #11
Du skal bede om svar fra hjælperne som man kan lukke tråden med.
Du kom til at lægge svar selv og lukkede med det.
Der kan ikke gives point i tråden her mere.