Avatar billede mads_sorensen Nybegynder
30. august 2015 - 20:17 Der er 4 kommentarer

Problemer med opsætning af Router som Wireless Access Point

Hej Eksperter,
jeg har et problem med at opsætte min TP Link router som et Wireless Access Point.

jeg har en netgear Router med IP Adresse 192.168.0.1 hvorpå der er tilkoblet en WD MyCLoud der får en IP addresse tildelst dynamisk.

Nu har jeg så en TP Link som jeg gerne skal anvende som access Point denne har blot ip adresse 192.168.0.1

Fra dette TP link access point kan jeg ikke tilgå min WdMyCloud, muligvis fordi det ikke er på´samme Subnet?

Er der en der kan hjælpe mig med at få den rigtige opsætning?

Mvh,
Mads
Avatar billede chalde Seniormester
30. august 2015 - 23:14 #1
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2015 - 23:31 #2
Husk at sætte din TP Link som "Bridge" - altså netværksbro. Ellers har du 2 routere på netværket der begge prøver at styrer dine IP adresser, det dur ikke... det er kun din Netgear der skal dele IP adresser ud.

Det er det samme som "for mange kokke fordærver maden"...
Avatar billede mads_sorensen Nybegynder
04. oktober 2015 - 11:48 #3
tak!
Avatar billede mads_sorensen Nybegynder
04. oktober 2015 - 11:49 #4
Hvordan giver man point?