Avatar billede andreas86 Nybegynder
01. september 2015 - 08:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Peg domæne på webhotel

Jeg har et webhotel hos en udbyder der kun understøtter ét domæne til webhoteller (som jeg har brugt) - men jeg har masser af plads. Nu har jeg et andet domæne som jeg godt kunne tænke mig skulle pege over på en mappe på webhotellet, sådan så jeg udnytter pladsen bedre.

Jeg har fuld kontrol over DNS med GratisDNS og kan pege domænet over på webserverens navneserver. Men er det overhovedet muligt at få domænet til at pege på en mappe på mit webhotel, hvis ikke jeg kan oprette selve domænet på webserveren?
Avatar billede Slater Ekspert
01. september 2015 - 09:26 #1
Nej. DNS kan ikke pege på en mappe.

Ikke med mindre du bruger en URL record, som bare viderestiller til url'en - men det lyder ikke som om det er hvad du leder efter.
Avatar billede andreas86 Nybegynder
01. september 2015 - 09:39 #2
Okay, det tænkte jeg nok :-(

Tusind tak for hjælpen. Læg gerne et svar, så får du point.
Avatar billede Slater Ekspert
01. september 2015 - 13:18 #3
Så gerne.