Avatar billede todd24 Nybegynder
06. september 2015 - 06:23 Der er 17 kommentarer

windows 10

jeg prøver at få installeret windows 10 på min pc men inde på microsofts hjemmeside står der at man skal opdatere computeren indtil der kommer et lille windows ikon frem nede på proceslinjen, og så kan man opgradere gratis hvis man har windows 7 eller 8, det har jeg så prøvet men der kommer ikke noget ikon frem nede på proceslinjen med et tilbud om at opgradere gratis, så hvordan får jeg windows 10 installeret på computeren?

bliver det muligt på et tidspunkt at købe windows 10 på CD med en produktnøgle ligesom med de forrige versioner af windows?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2015 - 07:21 #2
Hent denne PDF Vejledning, som jeg har lavet den viser vejen til både opgradering USB Eller DVD Download. 64 Bit fylder Ca. 3,7 Gb
http://gratisupload.dk/f/8ssj4bgmb9/
Avatar billede frem-ad Professor
06. september 2015 - 08:06 #3
Jeg havde store problemer men det var her det lykkedes for mig http://www.eksperten.dk/spm/1005318#reply_8190803 jeg har så kun ind til vider reserveret den og venter spændt på at det er min tur til og hente den.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2015 - 14:04 #4
#3 Man behøver ikke at vente.Klik på 32 eller 64 bits.Følgv ejledningen.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2015 - 14:08 #5
#1 bliver det muligt på et tidspunkt at købe windows 10 på CD med en produktnøgle ligesom med de forrige versioner af windows?

Jo men hvorfor det, når det kan hentes gratis.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2015 - 14:31 #6
Hvis man vælger at sætte mærke i opgrader behøver man ikke at vælge mellem 32 eller 64 Bit
Avatar billede frem-ad Professor
06. september 2015 - 19:12 #7
pixxel er det samme produktnøgle som fulgte med pc'en. Er det 32 eller 64 bit jeg har.
Avatar billede todd24 Nybegynder
07. september 2015 - 08:40 #8
så lykkedes det at få installeret windows 10.. problemet er bare at jeg ikke har nogen produktnøgle, og når jeg indtaster min windows 7 produktnøgle siger den at der er fejl i produktnøglen..
Avatar billede poko1 Ekspert
07. september 2015 - 09:16 #9
Det var derfor du skulle have brugt opgraderings metoden! Ved opgradering bruger den nøglen fra dit tidligere system. Men der bliver så lavet en nøgle der passer til den nye Win 10
Nøglen kan du udlæse og gemme til en Clean installation senere

Når du er færdig så hent SIW og aflæs koden så du senere kan lave en Clean install.
http://siw.en.softonic.com/download?ex=SWH-1608.4
Avatar billede todd24 Nybegynder
07. september 2015 - 10:47 #10
jeg har en nøgle til windows 7 home fra min bærbar, er det muligt at bruge den istedet?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. september 2015 - 11:01 #11
Nej ikke engang hvis den var til din PC- Du skal under alle omstændigheder først lave opgraderingen udtrække nøglen som bliver genereret til din nye Win 10 derpå oprette en USB/DVD til en ren installation.
Avatar billede todd24 Nybegynder
07. september 2015 - 16:38 #12
Okay, det fattede jeg slet ikke noget af..
Avatar billede frem-ad Professor
22. september 2015 - 20:05 #13
poko1 til det program du henviser til Siv demo under Licens så der hvor koden skulle være står der ud for Windows 10 Home    AAAA*** TRIAL ***AA77-7A9AA-8AAA7 jeg har indsat A i stedet for de bogstaver der var. Skal jeg ind under noget andet, og gør noget forkert. eller er det fordi der ikke bliver betalt for programmet, er der så en anden måde og finde koden på så jeg har den den dag hvor jeg skal lave ren installation.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. september 2015 - 09:16 #14
Jeg ved ikke hvad du gør forkert? Men her er et script der virker hver gang.
Download denne PDF og følg slavisk og du får vist din nøgle.
http://gratisupload.dk/f/8tolk3bdl0/
Avatar billede frem-ad Professor
24. september 2015 - 18:52 #15
jeg endte med og finde KeyFinder så nu har jeg koden
Avatar billede todd24 Nybegynder
20. november 2015 - 17:26 #16
"Det var derfor du skulle have brugt opgraderings metoden! Ved opgradering bruger den nøglen fra dit tidligere system."

Så det vil sige at man skal installere windows 7, indtaste nøglen, og så opgradere til windows 10?
Avatar billede todd24 Nybegynder
21. november 2015 - 12:19 #17
Jeg har ikke nogen windows 7 cd til at installere windows 7 om igen... der fulgte ikke nogen cd med min computer..