Avatar billede net-meister Nybegynder
08. september 2015 - 17:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHPbb begrænsninger ved afsendings af 1000+ PMs

Er der nogen problemer ved at afsende en privat besked til samtligere brugere (15k) på et phpbb forum? Jeg har før hørt at det kunne crashe serveren/databasen når man kom over et par tusinde.

Mvh
Avatar billede PeDro87 Nybegynder
08. september 2015 - 17:31 #1
Har du snakket med din hostingudbyder? Det er højst sandsyneligt hos dem at flaskehalsen ligger :-)
Avatar billede net-meister Nybegynder
08. september 2015 - 17:50 #2
Jeg har skam en samtale igang med dem, men de ved åbenbart ikke så meget om emnet, og desuden går der uger mellem jeg får svar, derfor jeg prøver her.

Det er en VPS, med en enkelt GB ram, og 2 iCore kerner, normalt arbejder den ikke så hårdt, selvom der er 100+ brugere på, men den er før gået ned når DBen har været sat på arbejde.

Er der en måde, i phpbb, hvor jeg kan begrænse hvor hurtigt den sender masse PMs ud? Til 10-20 i minuttet eller lignende.

Jeg ved af erfaring at man ikke kan regne med phpbb når man sætter en begrænsing på hvor hurtigt den må sende emails, men jeg kan jo håbe det virker bedre med PMs..
Avatar billede net-meister Nybegynder
13. oktober 2015 - 17:34 #3
fda