Avatar billede poppo Nybegynder
14. september 2015 - 22:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

lager med billeder af varen

vil gerne have et lille program med en oversigt om diverse lagervarer

feks en side hvor man indtaster = varernummer : varertekst : antal : lokation : billede(enten i excel cellen eller en henvisning til en mappe med billedet)

så en forside hvor man kan søge på varernummer og se følg: varernummer : lokation : billedet

kan man dette i excel??
Avatar billede Hmmm…. Mester
15. september 2015 - 06:49 #1
Her er måske lidt af det du søger

=HVIS(C93="";"";(LOPSLAG(C93;'Y:\Excel\Priser\[Priser 2015.xlsm]Rothenberger'!A:D;3;FALSK)))

Fane bladet hvor jeg søger hedder "Rothenberger" og jeg søger i filen "'Y:\Excel\Priser\[Priser 2015.xlsm]"
Varenummeret taster jeg ind i "C93" Dernæst har jeg bare skrevet den samme formel i de efterfølgende celler bare med en anden
Cellereference at slå op i.
F.eks. =HVIS(C93="";"";(LOPSLAG(C93;'Y:\Excel\Priser\[Priser 2015.xlsm]Rothenberger'!A:E;5;FALSK)))

Håber at det kan hjælpe lidt på vej.

~MB200
Avatar billede rosco Novice
15. september 2015 - 20:56 #2
Hvis du har adgang til Access ville det være ideelt til formålet.
Avatar billede poppo Nybegynder
15. september 2015 - 22:31 #3
Hej..
Takker men må desværre bøje mig i støvet og fortælle jeg ikke rigtig er med på det du skriver. Kan du evt sætte det ind i et Excel og loade det op. Øverst beskriver jeg hvad det skal kunne
På forhånd tak
Avatar billede Hmmm…. Mester
16. september 2015 - 11:25 #4
-Upload af et eksempel?
Det vil jeg gerne, men ved ikke hvordan det gøres.
Avatar billede poppo Nybegynder
16. september 2015 - 15:25 #5
Hej kender heller ikke lige dette system men evt send det til min mail      per @ gribb . dk

Mvh Per
Avatar billede Hmmm…. Mester
16. september 2015 - 16:03 #6
Sendt
Avatar billede poppo Nybegynder
17. september 2015 - 22:39 #7
mb200 kom med et svar så du  kan få point. kan dog ikke lige finde pointen med side i forhold til mit ønske men kan evt lave lidt om i det og få det til at virke
per
Avatar billede Hmmm…. Mester
18. september 2015 - 07:06 #8
svar
Avatar billede rasmuso Seniormester
31. maj 2016 - 10:40 #9
Hej MB200
jeg kunne også tænke mig en kopi af dine "guldkorn"!!
send gerne til: rasmuso[at]post.tele.dk

mvh
rasmuso