Avatar billede Rikkefri Nybegynder
20. september 2015 - 12:40 Der er 5 kommentarer

Problem med logon: "Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på" - Windows7 Home premium

Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses.

Kære eksperten.dk

Jeg har en Asus pc med Windows Home 7 Premium.
Når jeg logger på med mine normale logonoplysninger, så får jeg følgende meddelse: "Brugeren kan ikke logge ind, fejler med "Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses."
Jeg har for nylig installeret AVG virusscan og efter hvad jeg har læst andre steder, kan problemet skyldes, at min computer bliver scannet imens jeg prøver at starte den.

Jeg har set de andre tråde og forstået at jeg skal logge ind med en admini. konto og for at oprette denne starter jeg computeren i "Fejlsikret tilstand og kommandopromt". Men når jeg går det, er skærmen helt sort men en boks hvor der står "administrator: cmd.exe". Hvad gør jeg så?

Med håb om hjælp de bedste hilsner Rikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2015 - 13:45 #1
Fejlen ligger i, at bruger-delen af registreringsdatabasen er defekt.

Du skal kun i fejlsikret - ikke kommandoprompt.
Så kan du oprette en ny bruger - og denne kan du så logge på (efter start). Herefter kopierer du filer fra den gamle profil til den nye, og tager ejerskab over filer og mapper.
Ejerskab - i stifinder højreklik på mappe og vælg egenskaber. Fanebladet Sikkerhed - klik på Avanceret. Der kan du se Ejer, og der er en Rediger lige efter navnet.

Når alle dine filer er på plads så kan du slette den gamle bruger (vent med dette, til du er sikker på, at alle data er kommet med over). Hvis du vil, så kan du nu oprette denne på ny og kopiere filer tilbage - igen også tage ejerskab til filer og mapper.
Avatar billede Rikkefri Nybegynder
20. september 2015 - 14:12 #2
Tusind tak for dit svar!
Når jeg forsøger at oprette en ny konto vil den ikke reagere når jeg trykker "administrer en anden konto". Nogen idé hvad man så gør?
Vh Rikke
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2015 - 14:46 #3
du mangler muligvis rettigheder som administrator - se lige på den konto som du er på - og evt ret den til admin.
Avatar billede Rikkefri Nybegynder
20. september 2015 - 18:33 #4
Min gamle konto står som administrator, men jeg kan ikke oprette en ny?
Avatar billede f-arn Guru
22. september 2015 - 18:17 #5