Avatar billede SPINhead99 Praktikant
26. september 2015 - 15:54 Der er 5 kommentarer

Internet virker ikke på stationær PC

Hej alvidende brugere af Eksperten.dk

Jeg har en stationær PC, som jeg ikke kan få på internettet.

PC'en har indtil for nyligt fungeret på internettet, men pludseligt kan den bare ikke skabe forbindelse. Jeg kan godt få forbindelse til routeren (en Airport Express), men så er det også det. Jeg har netop formateret PC'en og geninstalleret driveren til netkortet, men det giver samme, kedelige resultat.

Er der nogle kloge brugere herinde, som kan hjælpe mig?

VH
SPINhead99
Avatar billede kurtba Ekspert
26. september 2015 - 22:06 #1
Prøv at genstarte routeren. Har du et modem før routeren, skal du prøve at slukke alt. Derefter tænde modem. Når det kører tænder du routeren. Når den kører pc og ser så, om det hjalp.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. september 2015 - 15:29 #2
Husk at trykke på reset på routoren.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
03. oktober 2015 - 21:20 #3
Hej folkens

Jeg har prøvet at gøre som I siger, men uden effekt. Det virker til at problemet stikker dybere end som så. Mit apple tv kan heller ikke komme på internettet. Jeg har en apple airport express, som jeg har sat i væggen og sat op ret standard. Det fungerer fint med min macbook og iphone, men der er intet trådløst internet på apple tv, og jeg kan, som nævnt, heller ikke få internet på PC når jeg bruger tråd fra airport express'en til PC'en.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
12. oktober 2015 - 11:58 #4
Der var problemer med min lokale DNS.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
12. oktober 2015 - 11:58 #5
Der var problemer med min lokale DNS.