Avatar billede nikgkbh Praktikant
30. september 2015 - 13:24 Der er 10 kommentarer

Skifte/opgradere RAM + Grafikkort

Hej

Jeg har en MSI GP60 2QE leopard, der står det kan opgraders, de skriver således:
Den hurtige 2.6 GHz Intel i7-4720HQ Quad Core processor kan opgraderes til 3.6 GHz til mere krævende spil og opgaver. Computeren kommer med 8 GB RAM (systemhukommelse), men kan opgraderes til 16 GB RAM. Nvidia GeForce GT 940M grafikkortet med 2 GB dedikeret hukommelse gør MSI GP60 Leopard til den ultimative gamer PC.

Mit spørgsmål er så, hvilken en, hvilke ram, hvordan man for det gjort og hvad priser ca. ligger på? Hvad en evt pris ville være hvis man for det gjort af en profesionel?

Mine Grafikkort:

Geforce 940M
Intel(R) Core(TM) i7-4720HQ CPU @ 2.60Ghz
8 GB RAM

Hvis der e mere i skal vide så sig til. Jeg er en DØR til computer, angår sådan noget her.

På forhånd tak

Mvh

Nikolaj
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. oktober 2015 - 04:29 #1
En i7 4720 sætter selv farten op til 3,6 GHz, hvis der er behov for det.
Jeg tror det er det der menes.

Ram kan opgraderes, men det kan grafikkortet næppe.
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. oktober 2015 - 08:13 #2
Okay, tak for svaret. Er det nemt at opgradere ram? Og hvordan finder jeg ud af om grafikkortet kan eller ikke kan, så jeg er 100% sikker? Igen jeg er en dør til sådan noget her, Så undskylder for dumme spørgsmål.

Lige for en god ordensskyld, så bruger jeg den til at spille på (Call Of Duty, FM, PCM osv) og kører 3D programmer som Revit, autocad osv osv. Så vil gerne at jeg kan kører de forskellige ting uden problemer, hvis det kan lade sig gøre.

Mvh

Nikolaj
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. oktober 2015 - 10:51 #3
Manualen fortæller dig sandsynligvis begge dele, men det er 99,99% sikkert at grafikkortet ikke kan skiftes på en bærbar.

At kalde en pc med en 940M grafikchip den ultimative gamer, er vist også at strække den lidt rigeligt.
Det er nærmest et entry level kort.
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. oktober 2015 - 11:25 #4
Tak for svaret.
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. oktober 2015 - 11:41 #5
Men vil det hjælpe noget at smide flere RAM i ?
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. oktober 2015 - 11:43 #6
Hvis du kører store programmer vil det.
Til spil vil det næppe.
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. oktober 2015 - 11:53 #7
okay. Men tak for hjælpen.
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. oktober 2015 - 12:15 #8
Så den her computer er faktisk dårlig til at game på?

Lige et off topic:

Hvilken bærbar vil du anbefalde hvis det skal være en "gamer" ?
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. oktober 2015 - 14:31 #9
Det emne bevæger jeg mig nødigt ud i, da jeg ikke selv er gamer.
Jeg kunne bare se at et GeForce 940M kun yder omtrent 75% mere end grafikchippen i vores 5 år gamle bærbare.

Et stykke nede af siden, er der benchmarks for 940M:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-940M.138027.0.html
Avatar billede nikgkbh Praktikant
02. oktober 2015 - 15:10 #10
Okay, men jeg siger tak. Men kan det virkelig passe at det ikke kan trække Football Manager 15 uden at hakke under 3D kampene

Spec. til FM:

PC/MAC
Medietype    Digital download
Aldersgrænse    3
Udgiver    Sega
Udvikler    Sports Interactive
Spilinfo
Kategori    Simulator
Originaltitel    Football Manager 2015
Udgivelsesdato    07.11.2014
Online spil    Ja
Spillets sprog    Engelsk
Minimum systemkrav
Operativsystem    XP/Vista/7/8/Mac
DirectX version    DirectX 9.0c
CPU    Windows: 1.6 GHz / Mac: 1.8 GHz
RAM    1 GB
GPU    Windows: (128 MB) NVIDIA GeForce FX 5900 / ATI Radeon 9800 / Intel GMA X3100; Mac: (128 MB) NVIDIA GeForce 7300 GT / ATI Radeon X1600 / Intel GMA X3100
Tilgængelig plads på harddisk (GB)    3
Online tjeneste    Steam
Andet    Sound Card: DirectX Compatible