Avatar billede magkat Novice
02. oktober 2015 - 08:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Acer vil ikke starte op

Hej

Jeg har en Acer aspire E1-571 men pre installeret Win 8 som lige pludselig ikke vil starte op.

Jeg har ingen sikkerheds cd'er eller har lavet et kopi sæt da jeg fik pc'en.

Men har fået et sæt med boot cd og 3 stk win cd'er fra Acer .

Når jeg har bootet op på boot cd og kørt den første af 3 kommer der en fejl frem som lyder " Restore failed - Error code=0x2(The system cannot find the file specified.)"

og så kommer jeg ikke videre..

Jeg har prøvet stort set alle muligheder...med samme resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2015 - 17:27 #1
Har du produktkoden på skrift kan du dowloade en version af Win 8 her:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-product-key-only
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2015 - 17:28 #2
Har du prøvet strømtrikket med at fjerne alt strømmen fra den og holde startknappen nede i ca 30 sek?
Avatar billede magkat Novice
02. oktober 2015 - 18:47 #3
Hej 220661

jeg har desværre ikke produktkoden da win 8 var præ installeret..og den med strømmen har jeg prøvet uden held ...

den boot cd jeg fået af acer kører og så beder den om 1 af 3 win cd'er ..når den er næsten igennem den så kommer beskeden frem .....jeg kan komme i dos. og til *automatisk repartion* med en 5-6 under menuer men intet virker
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2015 - 19:47 #4
Din produktkode ligger gemt i bios, og kender du en der har en win 8 cd magen til din version, kan du tage en kopi af denne, eller låne den til at installere med.
Under installation henter Windows selv koden fra bios. Jeg mener der er en måde man kan hente koden på i bios. Det kigger jeg lige på.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2015 - 20:06 #5
Avatar billede magkat Novice
02. oktober 2015 - 20:11 #6
Se det passer jo meget godt når den på et tidspunkt beder om mit "Windows medie til installation eller genoprettelsefor at fortætte.."  men et sådan medie har jeg ikke og de cd'er jeg har fået fra acer virker ikke ......
Avatar billede magkat Novice
02. oktober 2015 - 20:20 #7
Fin video ,men jeg kommer ikke ind i Windows så jeg kan gøre som han gør , heller ikke på de andre videoer der er derinde..
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2015 - 07:27 #8
Nej det var jeg godt klar over du ikke kom. Det var mere for at vise dig hvor din nøgle lå.
Jeg vil prøve at se om man kan gøre det fra en live cd fra hirens, så du kan komme den vej ind
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2015 - 07:34 #9
Nu har jeg ikke selv de nyere bios typer, så man kan sikkert ikke se nøglen hvis man prøver at gå i bios vel?
Så heldig kan man sikkert ikke være.

I den ene video jeg så skulle man i en mappe i bios der hedder MSDM (mener jeg det var) hvor koden lå.

Men du kan jo se derinde om den er der.
I det 1 opstartbillede får du et hint til hvilken taste du skal trykke på. Mange gange er det enten del eller F1 tasten det åbner bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2015 - 07:38 #10
Nå fandt denne side her:
https://www.raymond.cc/blog/easiest-way-to-recover-xp-and-vista-product-key-from-dead-or-unbootable-windows/
Hvor Hirens også er med i. Håber der er en løsning her til at finde produkt koden.
Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 19:29 #11
prøver at spørge på en anden måde