Avatar billede dkalgope Nybegynder
10. oktober 2015 - 21:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mssql connection / danhost

Hej

Jeg blevet træt af Access DB og vil prøve lykken med mssql.
Det er lykkedes mig at eksportere data fra Access til serveren.

Nu vil jeg så prøve at hente data ud men kan ikke få forbindelse!

Jeg anvender DANHOST server.

På nettet er jeg kommet frem til denne connection:
<%
Const strDB = "DRIVER={SQL Server};SERVER=mssql.DOMÆNE.dk;UID=dan32000_DOMÆNE;pwd=XXX;DATABASE=count;"
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.Open strDB
%>
---
Jeg får følgende fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Cannot open database "count" requested by the login. The login failed.

/testMYSQL.asp, line 23
---

Mit password er tjekket flere gange!

mvh. ALLAN
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2015 - 22:10 #1
Så har du nok ikke en database, der hedder count. Det lyder måske mere som en tabel. Hvilke oplysninger fortæller danhost dig om databasen? Måske databasen også hedder noget i retning af det samme som dit domæne?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2015 - 22:11 #2
Det er også lidt ulogisk at kalde det for "testMYSQL", når det er MSSQL du anvender ;)
Avatar billede dkalgope Nybegynder
10. oktober 2015 - 22:47 #3
Tak for hurtig respons.

#1 Du har ret: count er min tabel, så nu ingen fejl mere her, men....
#2 Du har ret: Men mit testdokument var nu døbt "testMYSQL" hvilket ikke er hensigtsmæssigt når nu andre skal finde fejl! men "testMYSQL" er nu mit asp kaldenavn!

men... Jeg har efterhånden eksperimenteret længe med at få det til at lykkedes, og er nok ved at være ramt af blindhed!

Kan du give en hånd med følgende:
Const strDB = "DRIVER={SQL Server};SERVER=mssql.DOMÆNE.dk;UID=dan32000_DOMÆNE;pwd=XXX;DATABASE=dan32000_XXXX;"
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.Open strDB

strSQL = "Select * From count"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do While Not rs.EOF
Response.Write rs("id") & "<br>"
rs.MoveNext
Loop
---
FEJL:
Select * From count
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: ''
/testMYSQL.asp, line 23
---

Mvh. allan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2015 - 22:56 #4
Mener du Conn eller mener du oConn? ;)
Avatar billede dkalgope Nybegynder
10. oktober 2015 - 23:00 #5
TAK FOR HJÆLPEN, LIGE I SKABET - DET VAR MIN BLINDHED.
SLUT FOR I DAG...

JEG FORSTÅR DU IKKE VIL HAVE POINT, SÅ ENDNU ENGANG TAK!

../allan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2015 - 23:23 #6
Der har vi alle været ;)

Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede dkalgope Nybegynder
31. oktober 2015 - 14:43 #7
TAK