Avatar billede michael.skov Novice
13. oktober 2015 - 10:55 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP HJÆLP Kan ikke fjerne skrivebeskyttelse af mappe

Hej,

Jeg har et problem som næsten er ved at drive mig til vanvid.
Jeg har en mappe i min Dokumenter mappe, som jeg ikke kan fjerne skrivebeskyttelsen på. Jeg skal bruge den til at gemme skannede documenter fra printeren. Når jeg højreklikker på mappen og vælger egenskaber er der en gørn firkant i det felt hvor man normalt kan sætte et flueben. Når jeg så fjerner firkanten og trykker OK er skrivebeskyttelsen stadig slået til næste gang jeg checker. og printeren siger at mappen er skrivebeskyttet

Jeg har afprøvet forskellige svar fra nettet omkring dette problem. Men uden held.
jeg har ejerskab sat til alt som jeg kunne sætte det til men kan bare ikke fjerne skrivebeskyttelsen

Jeg køre med windows win7
printer hp officejet pro 8500A
Avatar billede jepzen Nybegynder
13. oktober 2015 - 15:19 #1
Du skriver at du trykker OK, men husker du at du skal trykke ANVEND først, førend dine ændringer virker?
Avatar billede jepzen Nybegynder
13. oktober 2015 - 15:21 #2
Har du ellers prøvet noget af det her?

https://support.microsoft.com/da-dk/kb/326549
Avatar billede michael.skov Novice
14. oktober 2015 - 12:01 #3
Hej Jepzen
til det første ja jeg trykker anvend før ok

til det andet så har jeg forsøgt det men det er forkerte parameter

attrib -r D:\scan docs
parameterformatet er forkert

jeg er også mere intereseret I at få fuld control over min pc
det er jo ikke meningen hver gang jeg laver en ny mappe så er der en eller anden der skrivebeskytter den så jeg skal lave en masse krumspring for at benytte den der må da være et eller andet sted hvor man kan slå et eller andet fra så dette ikke sker
jeg har også prøvet som super administrator men også uden held
jeg overvejer at instalere win 7 på ny som en sidste udvej
Avatar billede michael.skov Novice
14. oktober 2015 - 12:26 #4
jeg har så lige lavet en mappe I drev c (test) og kopieret
attrib -r -s c:\test så meldte den ikke fejl men mappen forblev skrivebeskyttet og kunna ikke ændres
jeg kan sagtens selv skrive til og slette mapperne men printeren vil ikke andet end se den skide skrivebeskyttelse
Avatar billede jepzen Nybegynder
16. oktober 2015 - 22:13 #5
Det virker mystisk. Og du har tjekket at du ikke er inficeret af virus eller lignende?
Avatar billede michael.skov Novice
16. oktober 2015 - 22:41 #6
jeg har avast premium + malwarebytes Anti-Malvere
kørende så der er ikke så stor sansynlighed for det
med mindre der er en special virus der kan nare dem
jeg kan jå godt selv skrive til og redigere I mappen og slette den men der er bare den lille firkant med skrivebeskyttelsen som ikke vil fjernes så jeg kan skanne fra printer til en filmappe
kan man på en eller anden made give printeren administrative rettigheder så den kan skrive til mappen lige som jeg gør ???
Avatar billede jepzen Nybegynder
17. oktober 2015 - 13:39 #7
Jeg fandt følgende link, som godt nok er på norsk. Men der står at du kan prøve at starte Windows i fejlsikret tilstand, hvor du så burde kunne ændre mappen permanent.

Kunne det være en mulighed?

http://dk.edb.system.ms-windows.narkive.com/GdVq9TdH/wxp-gron-firkant-i-skrivebeskyttet
Avatar billede jepzen Nybegynder
17. oktober 2015 - 13:44 #8
Avatar billede jepzen Nybegynder
17. oktober 2015 - 13:44 #9
Det burde virke.
Avatar billede michael.skov Novice
17. oktober 2015 - 14:54 #10
vedr fejlsikker tilstand så er det det same den eneste forskel er I stedet for at være en blå firkant er der et grådt v I fæltet men det same når man ændre det og vender tilbage så er det der igen
Avatar billede michael.skov Novice
17. oktober 2015 - 14:57 #11
vedr deling så er den delt med alle og enhver bade på netwærk og pc så det er hellerikke brugbart
er der slet ikke en eller anden fra Microsoft der har en løsning
når man søger er der flere tusinde med same problem og de same forslag til løsninger men uden noget som helst resultat
Avatar billede michael.skov Novice
17. oktober 2015 - 15:00 #12
hej jepzen jeg taker for dine ihærdige forsøg men jeg tror bare jeg lukker den her da jeg ikke kan få det til at virke
forsøger nok med formatering af harddisk og opgradere til win 10
eventuelt win 10 først for at se om det er det same før jeg formatere
tak for hjælpen
du belønnes med de 60 point
Avatar billede jepzen Nybegynder
18. oktober 2015 - 19:37 #13
Øv bøv. Pøj pøj med det :)
Avatar billede michael.skov Novice
19. oktober 2015 - 15:41 #14
selv efter skift til win 10 er det øv bøv det same
så jeg må undvære at scanne documenter via printeren og netværksmappen automatisk øv øv bøv bøv