Avatar billede peterma1948 Nybegynder
15. oktober 2015 - 19:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NAS Synology

Kære Eksperter.
Jeg købte for 5 år siden en Synology NAS med 1 harddisk. Det var i 2010.
Det vær spændende.
Forleden dag holdt den op med at virke.
Jeg tog Harddisken på 500 Mbyte ud og satte den i et kabinet med et USB stik. Satte den i computeren og opdagede til min forbloffelse at computeren ikke registrerede HardDisken.....
Der var jo stadig alle mine billeder, musik og videoer....
Jeg købte en ny NAS med 2 harddiske.. men uden diske.
Jeg prøvede at sætte den gamle i....men nej... det virkede ikke.
Hvad gør man...???
Venlighilsen
Peter
Avatar billede foldager Novice
15. oktober 2015 - 22:55 #1
Sonology er Linux baseret. Disken er formateret specielt. Den kan formentlig stadig læses med mindre den er crashed.
Avatar billede foldager Novice
15. oktober 2015 - 22:57 #2
Avatar billede foldager Novice
15. oktober 2015 - 23:00 #3
Du kan også forsøge med en ny sonology og koble disken til som ekstern usb disc.
Sonology er cool,  bruger det selv med dobbelt disk og sync med gdrev.
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
16. oktober 2015 - 07:23 #4
Jeg fik svar fra Synologys egen hjemmeside...som ovenfor af "foldager". Tak. Jeg har prøvet at sætte den gamle disk (Synology DS110j)i en ny "Synology 215j". Den ny vil ikke læse min gode gamle disk. Den kan ikke engang ses på den nye....Det var sjovt.. Selv samme firma. Synology har åbenbart skiftet styresystem. Den gamle disk virke udmærket.. Kun selve stationen er gået fuldstændigt ned med flaget....
Jeg prøver den med at installere UBUNTU..
Tusind tak for hjælpen.
Peter
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
24. oktober 2015 - 06:52 #5
Det ser ikke ud til at UBUNTU kan læse min gamle SYNOLOGY disk.
En tekniker hjalp mig med at overføre fileerne til den nye Synology disk.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man lukker den gamle disk op. Jeg indstallerede Ubuntu på min windows 7 maskine. Men det lykkedes ikke at få det til at fungere.