Avatar billede lenelarsen26 Nybegynder
17. oktober 2015 - 15:26 Der er 2 kommentarer

Chrome

Hej jeg har en hjemmeside www.lene-grube-smith-larsen.dk. Når jeg søger på mit navn i google altså lene grube smith larsen, viser browseren Chrome en henvisning til min side www.lene-grube-smith-larsen.dk/Present/Present%20engelsk.htm hvilket ikke er min startside, det er www.lene.grube.smith.larsen.dk/index.htm. Hvordan får jeg ændret det google hjælp er en jungle, har prøvet at søge.
MVH Lene
Avatar billede aphandersen Juniormester
17. oktober 2015 - 20:07 #1
Det skyldes at index.htm jo er en HTML side der ikke indeholder andet end frames, der indlæser de enkelte andre HTML sider. Da index.htm er (stort set) tom, vælger Google ikke at indere dem. De andre sider kan fint indexeres, da der ikke er noget noindex på siderne (og det er heller ikke en god ide).

Generelt er HTML frames rigtig dårlig for SEO. Jeg vil kraftigt anbefale dig ikke at anvende denne opbygning. Det er f.eks. nemt at lave en fast menu i venstre side og så skiftende sider i højre side blot med PHP.
Avatar billede erikh1 Praktikant
17. oktober 2015 - 20:10 #2
Hej Lene,

Jeg vil foreslå dig at opgrade din hjemmeside, den er ikke helt tidsvarende, der er en række gode alternativer i dag, blandt andet http://da.wix.com/ og https://wordpress.com/.