Avatar billede reneblakoe Juniormester
18. oktober 2015 - 16:53 Der er 5 kommentarer

valg af google som søgemaskine i win 10

Hej.

Jeg har netop installeres Windows 10 på en vens pc (Lenovo/IBM).
Når Windows er startet og man går på internettet benytter programmet den indbyggede søgemaskine. NU vil jeg gerne have GOOGLE til at være standardsøgemaskine på PCen, men uanset hvad jeg gør vil programmet ikke ændre søgemaskine indstillingerne. Jeg er i kampens hede støt på, at jeg skal ændre i et program, der hedder CORTANA (skal være slået til for at kunne foretage ændringer). Hvad gør jeg for at ændre i søgemaskinen, er løsningen evt. at installerer GOOGLE CROM? Det er ældre mennesker, der har PCen, og de er ikke meget for at skulle forholde sig til en ny søgetjeneste.

mvh
Reneblakoe.
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 18:06 #1
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 19:20 #2
I Edge åbner du Indstillinger og angiver Startside:
http://gratisupload.dk/f/8u2932elfr/

Lidt længere nede i Indstillinger klikker du Avanceret og angiver Søgemaskine:
http://gratisupload.dk/f/8u28ipcuo0/
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 19:31 #3
Og du stadig jo kan bruge Internet Explorer i Windows 10. Bare søg efter den.
Avatar billede reneblakoe Juniormester
19. oktober 2015 - 08:29 #4
Hej Buddy45.
Jeg vil følge dine anvisninger, når jeg skal hjem til vennen igen. Det kan godt komme til at tage nogen tid.Jeg vender tilbage.
mvh.
Reneblakoe
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2015 - 08:49 #5
Jeg har hentet I.Explorer 11 i stifinder programmer og lagt den på proceslinjen
Der er både en 32 og en 64 Bit