Avatar billede herch59 Juniormester
28. oktober 2015 - 09:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel 2013 - skifte hvid farve på negative tal i graf

Hej
har oprettet et graf (søjle-diagram) i Excel 2013.
Jeg kan fint rette farven på de positive tal, men hvordan retter jeg den hvide farve på de negative tal, det har man før kunnet gøre.
02. november 2015 - 11:56 #1
Hej
Du skal oprette et brugerdefineret tal-format.

F.eks.
Angive betingelser
Hvis du vil angive talformater, som kun skal anvendes, hvis et tal opfylder en betingelse, som du angiver, skal du omgive betingelsen af firkantede parenteser. Betingelsen består af en sammenligningsoperator og en værdi. Følgende format viser f.eks. tal, der er mindre end eller lig med 100, med rød skrift, og tal, der er større end 100, med blå skrift.

[Rød][<=100];[Blå][>100]

hentet fra
https://support.office.com/da-dk/article/Oprette-eller-slette-et-brugerdefineret-talformat-78f2a361-936b-4c03-8772-09fab54be7f4

Når du har gjort det skal du:
Højreklikke på Aksen --> Vælg Formater Akse  --> vælg den akse du ønsker i toppen af format-ruden
Vælg Tal (i bunden af format-ruden)
Kategori = Brugerdefineret
Formatkode = dit format
Vælg <læg sammen>

Bemærk venligst at du kan ændre farve på den lodrette akse (Værdi-aksen). Så vidt jeg kan se kan man ikke ændre farve på kategori-aksen - kun talformat med decimaler m.v.

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk It
Avatar billede herch59 Juniormester
02. november 2015 - 12:25 #2
Super  det fungerer - tusind tak.
Send lige et svar  ;-)
02. november 2015 - 13:15 #3
Godt jeg kunne hjælpe :-)