Avatar billede Bist Nybegynder
28. oktober 2015 - 12:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

underformularer skifter uden hovedformularen er med

Jeg har oprettet en database med en masse tabeller.
Jeg har lavet en hovedformular og en del underformularer.
Mit problem er nu at jeg har leget lidt med tabulatorstop, og når jeg trykker på tabulator, så kan min underformular finde på at hoppe frem på en ny, selv om min hovedformular og de andre underformularer ikke springer med frem til en ny.

Hvordan kan jeg låse dem alle sammen, så underformularer ikke kan skifte til en ny tom midt i det hele?

Jeg er ved at lave databasen til nogle der ikke er vant til at bruge sådan noget, så den skal virkelig sikres for at undgå dumme fejl, som det her ville være.
Så tænker om der er andet i mener jeg også skal være opmærksom på?
Avatar billede MSchlamovitz Mester
28. oktober 2015 - 17:07 #1
Lige et part spørgsmål, inden jeg kaster mig ud i en masse forklaringer:

Har du kædet din underformular sammen med hovedformular ved at sætte egenskaberne Overordnede felter og Underordnede felter ?

Hvor mange underformularer vises samtidig i din underformular?

Jeg antager, at du mener, at underformularen 'pludseligt' viser poster, der ikke hører til aktuel post i hovedformularen?
Avatar billede Bist Nybegynder
29. oktober 2015 - 09:52 #2
Jeg aner faktisk ikke hvad du mener med overordnede felter og underordnede felter. Er det mon skidt?
Google gav mig heller ikke rigtig noget forståeligt.

Jeg har en hovedformular med 6 underformularer.
Jeg kommer til at tænke på om jeg måske har lavet dem forkert fra starten af?
Jeg oprettede alle formularerne, valgte en hovedformular, og trak de sidste 6 formularer ind i den ene.
Dette gjorde jeg for at få det helt rigtige layout. Tabel layout er ikke rigtig en mulighed i denne database, desværre.

Og du antager helt rigtigt med at den viser poser i underformularen der ikke hører til den kunde i hovedformularen.
Avatar billede Bist Nybegynder
09. november 2015 - 10:43 #3
Lukker denne, selv om der ikke er fundet en løsning, desværre.