Avatar billede The Real Yoda Juniormester
03. november 2015 - 10:57 Der er 6 kommentarer

TDC faktura hjælp ?

Hejsa,

skal hjælpe en lidt med hans TDC faktura..

på den meget uoverskuelige faktura med mange linjer nævnes

PSTX xxxxxx
HX xxxxxx
FJ xxxxxx
VK xxxxxx
VR xxxxx
EM xxxxx(x) - den plejer at være bærelinje til adsl.. ik ?

er der nogen der kan kaste lys over hvad de forskellige ting er, for TDC vil IKKE oplyse det over telefonen..
Har snakket med to forskellige inde ved TDC .. og de vil kun oplyse det til kunden, men han har jo hyret mig til at forklare det..
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
03. november 2015 - 11:02 #1
PSTX .. skulle jo så være PSTN :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. november 2015 - 13:36 #2
Vil TDC ikke sende skriftlig (elektronisk) forklaring til kunden ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2015 - 17:43 #3
lån kundens telefon, og ring til tdc - de kan så ikke afvise at give data.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. november 2015 - 23:30 #4
PSTN er en ganske almindelig analog linie.
Altså en alm. fastnet linie.
De andre ligner nogle bærelinier til data, alarmer og lign.
Jeg kan ikke lige huske de specifikke betegnelser.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. december 2015 - 08:02 #5
ik meget hjælp at hente her .. kurtba hvis du vil ha lidt point, så smid et svar :)
Avatar billede kurtba Ekspert
08. december 2015 - 11:24 #6
Jeg havde helt glemt, at jeg ville prøve at undersøge lidt nærmere.
HX er typisk en fiberlinje. Den kan være brugt til mange forskellige formål. Herunder flere forskellige formål på samme linje.
FJ Den betegnelse kan jeg ikke finde brugt hos os.
VK Den betegnelse kan jeg ikke finde brugt hos os.
VR Vi har en del linier, som starter med VRF. De hænger så typisk sammen med en VX linie, som igen er bundet op mod en HX.
Der kan så ligge flere VRF forbindelser på samme HX, og de kan f.eks bære internt netværk (lukket) alarmer på forskellige lokationer, telefoni, Multi switche osv.
EM er typisk, som du selv skriver adsl linier, som så kan bære både telefoni, eget netværk osv.