Avatar billede w13 Novice
05. november 2015 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rette udgående CSS-URL med .htaccess

Hej Eksperter

Jeg er webmaster på et større WordPress-site, som nogle andre har bygget for længe siden.

Et plugin forsøger åbenbart at inkludere en ekstern CSS-fil, som ikke længere findes, og det giver jo en 404-fejl, når jeg kigger i loggen. Det drejer sig om filen http://www.inventiveminds.dk/wp-content/plugins/wp-members/css/generic-no-float.css?ver=cad0b7333ae2767800b3028f2ba720c0 som ikke findes.

Er der en nem måde at bruge fx .htaccess til at undgå denne URL og i stedet hente fx /wp-content/themes/tema/style.css ?

På forhånd tak!

Mvh. Tobias
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2015 - 12:47 #1
Nej. Htaccess hører til din webserver. Den kommer i brug, når en side spørger din webserver "hey, må jeg få den fil ved navn <x>?". Når noget forsøger at hente noget fra et andet domæne, kommer din webserver aldrig ind i spillet, og htaccess har ingen magt.

Kan du ikke bare lave en søgning efter generic-no-float.css i koden og udskifte det med det korrekte?
Normalt er det naturligvis frarådet at rette i et plugin direkte, men hvis det er så gammelt at det ikke bliver opdateret, er det jo ikke et problem.
Avatar billede w13 Novice
05. november 2015 - 13:01 #2
Det tænkte jeg nok.

Desværre figurerer "generic-no-float" ikke nogen steder i nogle af filerne eller i databasen. Så der må ske nogle redirects et sted på deres server... Jeg kan blot se den som 404-fejl i min developer-console. Øv.
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2015 - 13:11 #3
Lyder mærkeligt. Men hvis den er i din dev console, så må den jo bare være udskrevet til HTML'en og ladet browseren hente filen. I så fald må du kunne se URL'en i din kildekode, og så kan det ikke være noget på deres server.

Har du prøvet at indskrænke din søgning til bare 'generic' f.eks.?
Det kunne jo være deres kode gjorde noget i stil med

$css_file = 'generic' . ($no_float ? '-no-float' : '') . '.css';
Avatar billede w13 Novice
05. november 2015 - 13:25 #4
Ja - jeg er bange for, at den fx leder efter http://.../filnavn.css og deres server så retter denne til generic-no-float.css, som så ikke findes.

For der er ingen spor af 'generic' i dén sammenhæng i mine filer. :(
Avatar billede w13 Novice
09. april 2016 - 08:56 #5
Jeg lukker her. Vil du have point, Viperine? :)