Avatar billede ktad Nybegynder
05. november 2015 - 15:16 Der er 4 kommentarer

Ændre baggrund på poster

Hej.

Jeg har en webside der lister nogle resultater i en tabel bestående af 3 kolonner.

Det jeg har brug for er en funktion der gør således at når visningen foregår så er de 2 første poster med f.eks. hvid baggrund og de næste 2 poster med grå baggrund og så 2 poster med hvid baggrund igen osv. osv.

Hvordan skal det lige se ud i ASP koden ?

Har funktionen kørende på en side hvor det er hver anden post der skal skifte baggrundsfarve og her kan jeg få det til at spille men den anden version ovenover driller noget.

Håber I kan hjælpe :-)
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
05. november 2015 - 15:26 #1
If strColor = "FFFFFF" then

strColor = "CCCCCC"

else

strColor = "FFFFFF"

end if

strBgColor = "#" & strColor
Avatar billede ktad Nybegynder
05. november 2015 - 15:32 #2
Sådan som jeg lige læser den der så vil den stadig give hver anden post den anden baggrund ? (og det fungerer allerede)

Det jeg ønsker er at der er 2 poster i træk med hvid baggrund og så 2 poster i træk med grå baggrund f.eks. osv.
Avatar billede keysersoze Guru
05. november 2015 - 20:22 #3
laver en counter som du tæller op for hvert loop - og når den til 2 nulstiller du den samt skifter farve.
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
05. november 2015 - 21:47 #4
if counter = 2 then

If strColor = "FFFFFF" then

strColor = "CCCCCC"

else

strColor = "FFFFFF"

end if

counter = 0

end if

strBgColor = "#" & strColor

feks.