Avatar billede MartinJ1234 Nybegynder
11. november 2015 - 07:46 Der er 3 kommentarer

Hjælp til at låse sider i regneark

Jeg har et regneark med flere ark i. Jeg vil gerne høre om det er muligt at lave en funktion, hvor man låser fx ark 1,2,3,4 og 5 på engang, så man ikke kan skrive i dem, eller den kan ændre/opdatere værdierne i cellerne, men stadig i ark 6 kan man stadig skrive og redigere i?
Avatar billede kim1a Ekspert
11. november 2015 - 13:21 #1
VBA vil kunne klare det. Er du lidt velkendt i det?

Optag hvor du låser et ark som du ønsker, så kan resten nemt skrives.
Avatar billede MartinJ1234 Nybegynder
11. november 2015 - 15:05 #2
Kender lidt til makro.

Problemet er at de 5 ark modtager data fra et andet sted fra, så vil gerne kunne låse de 5 ark, så det ikke er muligt at opdatere nogle data overhovet i de 5ark, kun i ark6
Avatar billede kim1a Ekspert
11. november 2015 - 19:06 #3
Men hvis de modtager data fra et andet sted og samtidig skal være låst?

Uanset, det er nemt at låse dem med vba. Som sagt, optag hvordan du vil have dem låst, så hjælper vi gerne med at sprede det til ark 1-5 :-)