Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. november 2015 - 12:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

onblur på en TextBox skal starte en .NET sub

Jeg har en .aspx form med 4 textbokse. På den anden textbox vil jeg gerne udføre en kontrol af de initialer, der står i boksen, i det øjeblik fokus flyttes fra denne og til den næste textbox.

Jeg har lavet en test-Sub der står i codebehind:

Sub test()
        lblInfo.Text = "test"
End Sub

I Page_Load har jeg indsat dette:

tbInit.Attributes.Add("onblur", "test()")

Jeg kan godt køre uden fejl, men når jeg fjerneR fokus fra textboksen tbInit får jeg en 'Javascript runtime error: 'test' is undefined':

<input name="ctl00$ContentPlaceHolder1$tbInit" type="text" maxlength="42" id="ctl00_ContentPlaceHolder1_tbInit" tabindex="2" onblur="test()" style="width:98px;" /></td>

Hvad gør jeg mon galt?
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2015 - 13:39 #1
onblur er JavaScript og din test() er .NET - de to ting aner i bund og grund intet om hinanden. Enten skal din test() være JavaScript, eller også skal din blur være .NET altså med et postback/callback til følge eller en kombination, hvor din javascript-metode via AJAX kalder noget .NET fx med hjælp fra web api.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. november 2015 - 14:37 #2
Jeg læste et sted på nettet, at man kan gøre sådan:

<script runat="server">
Sub test()
  lblInfo.Text = "test"
End Sub
</script>

så de på den måde kan kende hinanden, men det kunnejeg heller ikke få til at virke.
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2015 - 15:22 #3
Du kan ikke få javacript til at genkende eller eksekvere en .NET funktion - hvor har du læst det?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. november 2015 - 09:14 #4
Her: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/7ytf5t7k.aspx under 'To add a client onclick event to a button control', men jeg har måske misforstået det?
Avatar billede keysersoze Guru
12. november 2015 - 09:38 #5
Ja. OnClientClick er JavaScript og kommer med en confirm-boks - siger du ja til den ryger vi over i OnClick, som, fordi det er en serverkontrol, er et postback til .NETs clickhandler. Altså er Button1_Click .NET og foregår på serveren - det er ikke JavaScript.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. november 2015 - 10:43 #6
Jeg har lige prøvet det af. Mange tak for dine gode forklaringer! Jeg ved ikke helt konkret hvad jeg skal gøre ifm. 11. november 2015 kl. 13:39:07, så jeg vælger en mere model simpel løsning.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. november 2015 - 10:44 #7
Jeg håber nu at have tildelt dig points.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. november 2015 - 10:44 #8
Nå nej - du skal jo lægge et svar - vil du gøre det?
Avatar billede keysersoze Guru
12. november 2015 - 11:24 #9
Kig på begrebet AJAX og kig så på .NETs WEB API - så skal det nok hurtigt komme til at give mening :)
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. november 2015 - 12:10 #10
Ok - tak!