Avatar billede andershede Novice
11. november 2015 - 15:43 Der er 4 kommentarer

Skruetrækker til macbook air5.2 (medio 2012)

Nu har jeg købt 2 forkerte skruetrækkere. Først små Torx og så en penelope tamtam som var for lille(iphone 4) så nu håber jeg I kan hjælpe. Hvilken skruetrækker skal jeg bruge når jeg vil ind og skifte batteri på en macbook air5.2 medio 2012?

Jeg kan simpelthen ikke finde svaret,
Avatar billede sd8220 Seniormester
11. november 2015 - 16:26 #1
Kig på http://ifixit.com og find din model, så kan du også finde præcist hvilket værktøj, du skal bruge.

De sælger det også - og har en europæisk butik, så du slipper for told og moms ved handel i Amerika ,-)

/Sebastian
Avatar billede OOHHOO Juniormester
11. november 2015 - 16:38 #2
Du kan også prøve http://aliexpress.com.
Søg på: screwdriver macbook air5.2.
Det tager bare lidt tid, før varen kommer.
Avatar billede andershede Novice
11. december 2015 - 07:26 #3
Ja nu bestilte jeg fra aliexpress og fik 4 skruetrækkere, der alle var forkerte...

Det er åbenbart skrupumuligt at finde en der passer. Nogen der har et specifikt navn? På en skruetrækker til de her tåbelige små skruer, som i parantes bemærket også er i andre nyere macbooks?

Ellers må man vel tage ned forbi en reperatør og se om han kan hjælpe. Det er bare vildt. Der er jo 10.000vis af dem her macbooks derude, og så får jeg købt 3 forkerte ved at bestille.
Avatar billede andershede Novice
07. februar 2016 - 22:04 #4
Er det ikke vildt at dette ikke kan lade sig gøre? Jeg har snakket med en ITforhandler og han kan godt skille min Mac ad, men det er ikke muligt for mig at opdrive den skruetrækker der bruges i nyere macbook. I hvert fald 2012 og 2013.
Som sagt har jeg købt 4 forkerte nu. Det har nok været il ipads og iphones.

Der må da være tusindvis af danskere der roder med at åbne deres MacBooks. Hvorfor skaffer man den særlige skruetrækker henne?

Jeg har en 2011 hvor skruerne er ret almindelige, så det er åbenbart noget der er sket siden, og jeg gætter på det også er problem i helt nye macbooks