Avatar billede psychoras Novice
17. november 2015 - 09:41 Der er 3 kommentarer

Flytning af side - undgå mails går tabt undervejs

Hej!

Jeg skal have flyttet en side, som indeholder en del mailadresser der hver især har stor trafik.
Jeg har planlagt processen således:

1. Opretter alle mailadresser på den nye server.
2. Opretter midlertidig forward på den gamle server, for at holde styr på nye mails der ankommer i løbet af flytningne.
3. Dowloader og flytter maildir fra den gamle til den nye server
4. Redelegerer domænet
5. Indentificerer og flytter alle mails som er ankommet i løbet af flytningen.

Giver denne fremgangsmåde mening, eller er der noget der kan forbedres undervejs?

Den nye server kører på WHM/cPanel og domænet flytter jeg til GratisDNS. Jeg opsætter a-record hos GratisDNS til at pege på den nye servers ip-adresse. Skal jeg opsætte andet? MX?

På forhånd mange tak!
Avatar billede juks Novice
17. november 2015 - 09:57 #1
Hvordan har du dem liggende på en side !
jeg antaget de mails ligger i en database.
Er det ikke bare at bestille redelegeringen også flytte mails fra den gamle database over i den nye når den nye side er oppe og køre.
Avatar billede psychoras Novice
17. november 2015 - 10:01 #2
Både den nye og den gamle server bruger dovecot - dvs. at mailsne på begge servers ligger i en maildir mappe. Jeg er helt enig med dig i at det er super nemt at flytte dem, jeg ønsker blot råd til at gøre processen nemmest mulig, samt undgå at mails går tabt undervejs.
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
17. november 2015 - 11:23 #3
Jeg plejer at gøre det, som du selv angiver.