Avatar billede bjarnehansen Seniormester
17. november 2015 - 11:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme data i access

hej er det svært at gemme data i access og hente dem ind i excel igen
de bruges i et ark til vagtplanlægning for rutekørsel men da arket bruges imens det evt. opdateres med nye funktioner og for at slippe for at skulle indtaste de ændringerne der er kommet under den tid der er arbejdet på arket igen tænkte jeg på om man kunne gemme data i access. det er timeregnskab , ferieregnskab , sygdom turnusplaner og vagtplaner så det kan være svært at huske hvad der er ændret siden sidst...
Avatar billede Oscar560 Novice
18. november 2015 - 15:49 #1
Du kunne have et andet Excel ark som du bruger til indtastning af data og så kæde den sammen via Query i den beregning ark du har så nøjes du bare med at opdatere nå der kommer nye data i den andet ark.
Avatar billede martens Guru
18. november 2015 - 20:41 #2
Jeg hælder også til en løsning med to excel-ark ( FrontEnd + Backend ) og de kædes så sammen og du kan rode alt det du vil med FrontEnd uden at smadre data i BackEnd ..
Men du kan sagtes have dine data i Access, men hvorfor så ikke lave det hele i Access ? med FrontEnd og BackEnd .. Det kan også gøres "lidt mere lækkert" i Access ..
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
18. november 2015 - 22:10 #3
Tak for svarene, Access har jeg ikke arbejdet med så det bliver nok med 2 excel-ark. havde det også i tankerne først men troede at det kunne laves smartere i access men som sagt så har jeg ikke rodet med access.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
02. december 2015 - 09:20 #4
jeg lukker spørgsmålet