Avatar billede kta38 Juniormester
21. november 2015 - 10:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slukke pc efter opdatering til win10?

Hej
Jeg har opdateret min pc fra win7 pro til win 10 pro. (HP probook 6570b)
Efter opdateringen som gik problem frit og win 10 pro virker også fint.
Men jeg kan ikke slukke pc, pc vender tilbage til normal billede.
Jeg har søgt på nettet uden resultat.
Jeg har fundet en som har samme problem som jeg ( http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/windows/kan-ikke-lukkeslukke-computeren-nu ) rådet til ham virker også hos mig, men det løser ikke problemet til næste gang, hvor det er det samme igen.
Er der en som har en løsning?
Mvh Anders
Avatar billede sky Nybegynder
21. november 2015 - 10:57 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2015 - 11:50 #2
Har også opgraderet på en pc, hvor jeg var nødt til at deaktivere en hardware fordi der kom blue screen når den skulle lukke ned. I mit tilfælde var det et soft modem jeg alligevel ikke bruger der var årsagen.

Så prøv evt at deaktivere hardware på skift i enhedshåndtering og se om den så vil lukke ned rigtigt. Finder du enheden der laver balladen, kan man prøve at se om der skulle være en driver til denne enhed. Nu var din pc før en win 7, og måske er der en win 8 driver eller endnu bedre en win 10 der kan løse dit problem.
Win 8 ligger ikke langt fra win 10, så jeg vil tro at sådan en driver vil virke for dig. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2015 - 16:08 #3
løsning: sæt windows til at ignorere fejlen.
Højreklik på windows-ikon, og vælg kontrolpanel, system, fanebladet avanceret. Under Start og genoprettelse klik på indstillinger.
Fjern hak i 'genstart automatisk'
Avatar billede kta38 Juniormester
22. november 2015 - 17:06 #4
Claes57: Jeg har prøvet det råd, men det har ikke ændret noget.
Sky og 220661: jeg har ikke endnu været ved at prøve jeres råd.
Avatar billede kta38 Juniormester
29. november 2015 - 17:38 #5
Hej. jeg fik firmaets it ekspert til at løse problemet.
Ligger I et svar til pointen?
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2015 - 17:50 #6
Hvad løste problemet? fik du det at vide?
Avatar billede kta38 Juniormester
29. november 2015 - 17:56 #7
Nej, men han sagde han kendte til problemet og han havde lavet en tilføjelse i vores netværk som kunne løse problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2015 - 17:57 #8
Bare luk uden point til mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2015 - 18:17 #9
#7 Ok tak. Du lukker bare selv :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2015 - 18:18 #10
Hov.
Hvis ikke sky lægger et svar. Det må du lige vente på
Avatar billede kta38 Juniormester
03. december 2015 - 19:49 #11
Lukker, Tak for hjælpen :-)
Til SKY- Du må skrive til mig, hvis du vil have dine point.