Avatar billede sth Novice
23. november 2015 - 10:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg count til at returner 0 hvis der ikke bliver fundet noget?

Hej

jeg er ved at lave en graf over nogle dat, men på enkelte dage har jeg ingen data, og så vilel jeg gerne at min count returnerede 0 men der kommer ingen ting og så får jeg fejl i min kode.

Hvordan får jeg en count til at returnere 0 hvis der ikke findes dataset for sørningen?

min sql ser sådan ud

SELECT  COUNT(2XABC) AS value
FROM SKU
where opret_dato = '2015-08-01'
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. november 2015 - 12:20 #1
SELECT  IF(COUNT(2XABC) > 0, COUNT(2XABC), 0) AS value
FROM SKU
where opret_dato = '2015-08-01'

OBS ej testat.
Avatar billede sth Novice
23. november 2015 - 16:52 #2
Tjaaa det virker som du skriver, dog har jeg ikke været helt ærlig i den kode jeg opfav... min sql er faktisk en group by med i min ode og så virker det ikke.

men kom med et svar, så er det point, og kan du evt en løsning hvor det også virker når der bruges group by vil det være super :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. november 2015 - 10:55 #3
GROUP BY COUNT(2XABC) måske.

Samler ikke på point, tag dem selv.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2015 - 03:38 #4
Masske noget a la dette her:

SELECT x.f1,IFNULL(y.n,0) AS n
FROM (SELECT DISTINCT f1 FROM t1) x
LEFT JOIN (SELECT f1, COUNT(f2) AS n
FROM t1
WHERE f1 > 5
GROUP BY f1) y
ON x.f1=y.f1;
Avatar billede sth Novice
27. november 2015 - 13:55 #5
Arne_v et svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2015 - 14:53 #6
Det loeste dit problem?