Avatar billede todd24 Nybegynder
24. november 2015 - 21:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

cpu blæser

jeg er glad og tilfreds med min computer men jeg syntes at blæseren som sidder på køleelementet til min processor larmer lige en lille smule for meget nogle gange... findes der noget software eller nogle indstillinger til at dæmpe lidt for den eller skal man have fat på en ny blæser?
Avatar billede kurtba Ekspert
24. november 2015 - 22:43 #1
Hvis der sidder lidt snavs på vingerne kan det sagtens give en masse larm. Så rens den evt. forsigtigt.
Ellers er løsningen at den skal skiftes, da lejet måske allerede er blevet dårligt, fordi den har kørt for længe og været i ubalance.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2015 - 16:04 #2
Jeg tror også på det er snavs.
Hvad hedder din pc. Måske man kan finde en video der viser hvordan den renses.
Avatar billede todd24 Nybegynder
18. december 2015 - 03:10 #3
det har altid været sådan.. findes der noget software til at justere blæseren eller skal man have fat på en bedre blæser?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2015 - 13:11 #4
Nå ok. Jeg troede den tråd her var død ;-)

Formoder det er en stationær pc da du ikke fortæller om hvilken pc der er tale om. #2

Standard kølerne på en cpu er mange gange for dårlige til at køle, og skruer du ned for hastigheden på blæseren, vil din pc køre varm. Løsningen er at købe en køler der køler bedre ved en lavere hastighed.
Og det betyder så også du skal have en med en større diameter.
Avatar billede todd24 Nybegynder
26. december 2015 - 14:00 #5
ja okay, det kan jeg godt se.. jeg må have fat i en bedre og mere støjsvag blæser.. smid svar..
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2015 - 18:25 #6
ping.