Avatar billede ferdinand.k Mester
03. december 2015 - 11:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

1.000-seperator i excel som en del af en formel

Hejsa,

Jeg har en formel der idag ser således ud:
=HVIS(Kendt_Investering<>0;"ROI på løsningen er beregnet til at være "&AFRUND(Beregning!S28;2)&" år ved en investering på "&AFRUND(Kendt_Investering;2)&" kr")

Den ender således:
ROI på løsningen er beregnet til at være 1 år ved en investering på 342959,25 kr

Dog vil jeg gerne have formlen til at tage den sidste værdi: "&AFRUND(Kendt_Investering;2)&" kr")" og lave dette tal (kendt_investering) som et tal der er inddelt med 1.000-tals seperator, således at tallet kommer til at stå således: 342.959,25 kr.

How to? :)
03. december 2015 - 12:07 #1
Hvorfor ikke bare anvende valutaformatering på cellen?
Avatar billede ferdinand.k Mester
03. december 2015 - 12:21 #2
Det hjælpe ikke noget, for indholdet af cellen er både tal og bogstaver. Havde det været tallet alene var det jo nemt nok :)
03. december 2015 - 12:25 #3
Som du beskriver det er den eneste tekst i cellen "kr" - og den tekst tilføjes netop med valutaformateringen.
03. december 2015 - 12:28 #4
& TEKST(AFRUND(Kendt_Investering;2);"#.###,00 kr")
Avatar billede ferdinand.k Mester
03. december 2015 - 12:59 #5
Nej, der står alt mulig andet i cellen.
Cellen ender med at have dette stående: "ROI på løsningen er beregnet til at være 1 år ved en investering på 342959,25 kr"

Formelen virkede ikke, den fjerner kun "kr".
03. december 2015 - 13:18 #6
>> "Formelen virkede ikke, den fjerner kun "kr". "
... så er det fordi du har indsat det forkert i formlen!

Hele formlen kommer her:
=HVIS(Kendt_Investering<>0;"ROI på løsningen er beregnet til at være " & AFRUND(Beregning!S28;2) & " år ved en investering på " & TEKST(AFRUND(Kendt_Investering;2);"#.###,00 kr");"")

MEN det er en meget dårlig ide at blande tekst og tal på denne måde. Du kan bl.a. ikke arbejde videre med resultatet fra cellen.
Avatar billede ferdinand.k Mester
03. december 2015 - 13:47 #7
Spot on ! :)

Tak