Avatar billede max-payne Nybegynder
16. december 2015 - 02:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mac

er det muligt at lave en windows computer om til en Mac, ved at indtallerer Mac OS X i stedet for Windows ??
Hvordan får jeg fat i Mac OS X ?
Findes der noget der er gratis ?
Hvordan lærer jeg at bruge Mac OS X ?

:)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. december 2015 - 07:48 #1
Det er ikke muligt at installere Mac OS på en Windows computer, men det omvendte er muligt.
Tidligere generationer af Mac computere kunne heller ikke køre Windows, men i de nuværende udgaver bruges Intel processorer, som også understøtter Windows.
Mac OS X leveres præinstalleret på Mac computere, og opgradering til nyere styresystemer er enten helt eller næsten gratis.
Windows og Mac OS X ligner efterhånden hinanden så meget, at der ikke er stor forskel for brugeren.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. december 2015 - 12:17 #2
Teknisk og teoretisk er der intet til hinder for, at man kunne køre MacOS på en ikke-Apple computer ("PC"). Det er udelukkende pga. politik og branding, at Apple har valgt at indbygge en blokering, så MacOS ikke kan køre på andre computere end deres egne.

... Det kunne jo skade folks motivation til at betale den høje (ofte dobbelte) pris, som MacBooks koster ift. tilsvarende computere. ;)
Avatar billede max-payne Nybegynder
16. december 2015 - 13:33 #3
kan jeg købe et mac bundkort og selv opbygge computeren, det er sikkert billigere end at købe en færdig samlet mag.
hvordan lærer jeg at bruge mag OS x ?
hvad for et bundkort skal jeg købe ?
Avatar billede aphandersen Juniormester
17. december 2015 - 19:27 #4
Mig bekendt kan du ikke bare købe Mac bundkort frit, som du kan med PC. Husk på at Apple står jo både for udviklingen af hardware og software ved deres Mac. Og hvis de sælger enkeltdelene er jeg sikker på det bliver lige så dyrt, for på det område har de en slags monopol.
Avatar billede eurositi Ekspert
17. december 2015 - 20:41 #5
Avatar billede max-payne Nybegynder
19. december 2015 - 12:21 #6
#5  Hvad med en dansk side ?
Hvis jeg bruger dit link kommer jeg til at betale Tax (moms) til det ikke danske firma, og når det indføres i Danmark + 25% DK Moms. Altså 2 gange moms.

:)
Avatar billede eurositi Ekspert
19. december 2015 - 14:10 #7
@ max-payne
Apple er ikke lige dét, jeg interesserer mig mest for... Men måske hér?
http://www.tek.no/artikler/med-dette-kan-du-bygge-din-egen-mac/116750
Avatar billede max-payne Nybegynder
06. januar 2016 - 19:42 #8
hvis nogen ønsker point så læg et svar
Avatar billede max-payne Nybegynder
27. januar 2016 - 18:28 #9
OK  ingen svar
Spm lukkes