Avatar billede Bist Nybegynder
16. december 2015 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Start på ny/tom post når formular med flere underformularer åbnes

Jeg har en hovedformular med flere underformularer.

Når databasen åbnes vil jeg gerne have at den starter alle disse formularer på en ny post, så den er klar til indtastning.

Det kan også evt bare være en knap jeg kan indsætte i en underformular som hedder "Opret ny" - Det vil jeg sagtens kunne leve med.

Men jeg ved ikke helt hvordan.
Jeg forsøgte at sætte en knap ind nederst (på en underformular) og den kunne jeg få til at skifte, men jeg kan ikke få det hele til at følges ad.
Jeg brugte koden Docmd.GoToRecord , , acNewRec

Hvordan får jeg det hele koblet sammen?

Jeg har en deadline i morgen kl. 14, så håber der er en der kan hjælpe mig :)
Avatar billede terry Ekspert
16. december 2015 - 13:31 #1
Normally sub forms have a relationship to the record on the main form. So I assume that by only having the main form go to a new record then all of the sub forms will contain no data. No need to go to new record on each of them.

Is that correctly assumed?
Avatar billede terry Ekspert
16. december 2015 - 13:35 #2
You could set the DataEntry property to yes on each of the forms.

https://support.office.com/en-us/article/DataEntry-Property-f4236759-27f6-4fcd-abb0-4aa4acd8fe87
Avatar billede terry Ekspert
16. december 2015 - 13:53 #3
if as I assume the sub forms are related to the main form then you could just have a  button where on click  event is

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
Avatar billede Bist Nybegynder
16. december 2015 - 19:50 #4
Hej Terry.

Det er helt korrekt at min hovedformular og underformularerne er koblet sammen så når hovedformularen skifter, følger de alle med.
Det fik jeg så til at virke, men nu skal jeg have knappen ned og ligge på en underformular.
Det er desværre det eneste sted der er plads, og det er også vigtigt for mig at alle knapperne ligger sammen.
Kan dette lade sig gøre tror du?

For når jeg bare forsøger at trække knappen hen hvor den skal være, så lægger den sig underneden mine underformular..
Der gør den ikke meget nytte
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2015 - 11:12 #5
"vigtigt for mig at alle knapperne ligger"

Sounds like all of your buttons are on the same sub form? If the button events (code) is used on different forms then I guess you know how to execute the code on any of the forms. So you need to get the code to execute on the main form and not on the sub form where the button is. Probably by setting focus on that form first.

No idea how your forms look, but maybe you should consider having all your buttons on the main form instead.
Avatar billede Bist Nybegynder
17. december 2015 - 12:26 #6
Tak for det Terry.
Jeg har nu flyttet alle mine knapper.
Så nu ser det pænt ud på samme tid med at det virker :)

Endnu engang har du reddet mig.

Jeg har givet dig pointene.
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2015 - 13:14 #7
Great, and thanks for the points :-)