Avatar billede nekkos1112 Novice
16. december 2015 - 20:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ændre farve på master til billede

Hej.
Jeg har en master skabelon, der er oprettet i Adobe Photoshop i forbindelse med et web galleri.
Jeg ville gerne have, at der i stedet for en baggrundsfarve, var et baggrundsbillede.
Jeg kan indsætte sti til et billede, der ændrer baggrunden i indexet, men jeg kan ikke finde ud af at ændre baggrunden for den visning man får, når man klikker på et thumbnail.

Altså når man går ind og ser et stort billede, kan jeg ikke se hvorhenne man skulle indsætte sti til billede.

Er der nogen der ved noget om det ?

Brian
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2015 - 20:48 #1
taler vi Photoshop eller html/css?
Avatar billede nekkos1112 Novice
17. december 2015 - 06:24 #2
Hej.
Vi taler om master.css der er oprettet af Photoshop, da galleriet blev oprettet
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
17. december 2015 - 08:20 #3
Kan du smide et link til galleriet eller noget kode vi kan kigge på ;-)
Avatar billede nekkos1112 Novice
17. december 2015 - 18:19 #4
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
18. december 2015 - 11:23 #5
Jeg er ikke helt sikker hvad det er du vil opnå. Har du ikke et direkte link til siden i stedet? eller er det blot den der hedder http://wwot.dk/test/wwot/ ?
Avatar billede nekkos1112 Novice
18. december 2015 - 16:14 #6
Der jeg gerne ville opnå. er af sætte baggrunden fra siden ind som baggrund på galleriet. Både når man kigger index visning, altså på thumbnail´ne og når man ser et stort billede.
Ja, lige nu har jeg fået sat baggrund på, men jeg ved jo ikke helt hvad jeg roder med, så farven på noget tekst er også ændret. Alt tekst er ellers sort.

Men ja, det er galleriet på http://wwot.dk/test/wwot/index.htm

Brian
Avatar billede nekkos1112 Novice
18. december 2015 - 16:20 #7
Jeg har nu prøvet at ligge det galleri op, som kommer fra Photoshop, uden at røre ved det.
Det var rart at vide, hvorhenne man skulle ændre for at få samme baggrund på galleri, som der er på siden

Brian
Avatar billede keysersoze Guru
18. december 2015 - 21:13 #8
Hvis du benytter din developer toolbar - http://www.web-dev.dk/post/2012/06/17/Bliv-en-hurtigere-webudvikler-med-browserv230;rkt248;jer.aspx - så kan du se hvad der skaber de forskellige farver og billeder.

Men et godt fif vil være at droppe frames - der er dårligt både i forhold til brugervenlighed og søgemaskiner og du er heller ikke flink ved dine mobile besøgende.
Avatar billede nekkos1112 Novice
19. december 2015 - 11:43 #9
Jeg har siddet og rodet med css hele aftenen i går og tror jeg er ved at have forståelse for det jeg skal bruge nu.

Med hensyn til frames. Det er bare en simpel informationsside til et begrænset antal brugere, så at den ikke ligger godt i Google gør ikke så meget.
Jeg havde dog overvejet at præve at lave den i wordpress og måske det er det jeg gør, når jeg får lidt mere tid.

background-image: url("billed sti");  er det jeg skal bruge og udskifte det med de steder der er solid baggrund og hvor det skal skiftes.

Så nu tror jeg det begynder at ligne noget.

Men i to, smid lige et svar alligevel, så deler i point, For interessen :)

Brian
Avatar billede keysersoze Guru
19. december 2015 - 12:04 #10
svar
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
21. december 2015 - 14:41 #11
svar