Avatar billede margitbork Nybegynder
17. december 2015 - 12:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MQ problem med java 7

Jeg sidder med en java applikation der læser/skriver til MQ. Den kører på en java 6. Jeg skal nu have den omlagt til en java7, men får denne fejl:

com.ibm.mq.MQException: MQJE001: An MQException occurred: Completion Code 2, Reason 2059
MQJE011: Socket connection attempt refused
    at com.ibm.mq.MQManagedConnectionJ11.<init>(MQManagedConnectionJ11.java:212)
    at com.ibm.mq.MQClientManagedConnectionFactoryJ11._createManagedConnection(MQClientManagedConnectionFactoryJ11.java:318)
    at com.ibm.mq.MQClientManagedConnectionFactoryJ11.createManagedConnection(MQClientManagedConnectionFactoryJ11.java:338)
    at com.ibm.mq.StoredManagedConnection.<init>(StoredManagedConnection.java:84)
    at com.ibm.mq.MQSimpleConnectionManager.allocateConnection(MQSimpleConnectionManager.java:168)
    at com.ibm.mq.MQQueueManagerFactory.obtainBaseMQQueueManager(MQQueueManagerFactory.java:772)
    at com.ibm.mq.MQQueueManagerFactory.procure(MQQueueManagerFactory.java:697)
    at com.ibm.mq.MQQueueManagerFactory.constructQueueManager(MQQueueManagerFactory.java:657)
    at com.ibm.mq.MQQueueManagerFactory.createQueueManager(MQQueueManagerFactory.java:153)
    at com.ibm.mq.MQQueueManager.<init>(MQQueueManager.java:526)

Caused by: com.ibm.mqservices.MQInternalException: MQJE001: An MQException occurred: Completion Code 2, Reason 2059
MQJE011: Socket connection attempt refused
    at com.ibm.mq.MQInternalCommunications.createSocketConnection(MQInternalCommunications.java:2316)
    at com.ibm.mq.MQv6InternalCommunications$1.run(MQv6InternalCommunications.java:157)
    at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
    at com.ibm.mq.MQv6InternalCommunications.initialize(MQv6InternalCommunications.java:154)
    at com.ibm.mq.MQv6InternalCommunications.<init>(MQv6InternalCommunications.java:102)
    at com.ibm.mq.MQSESSIONClient.MQCONNX(MQSESSIONClient.java:1337)
    at com.ibm.mq.MQSESSIONClient.MQCONN(MQSESSIONClient.java:1246)
    at com.ibm.mq.MQManagedConnectionJ11.<init>(MQManagedConnectionJ11.java:184)
    ... 28 more

Jeg håber der er nogen der har en ide om hvad der er galt.
Margit
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2015 - 15:10 #1
Den umiddelbare fejl er jo angivet i fejl beskeden.

Client forsoeger at lave en TCP/IP connection til server og server afviser.

Problemet er hvorfor fejlen opstaar.

Har du checket de banale ting saasom at der ikke en firewall som blokerer porten?

Koeres der ukrypteret eller krypteret?
Avatar billede margitbork Nybegynder
18. december 2015 - 08:59 #2
Jeg kører koden i eclipse - og hvis jeg sætter eclipse til at køre med en java6 kører det uden fejl. Når jeg skifter til java7 får jeg denne fejl.
Avatar billede margitbork Nybegynder
18. januar 2016 - 09:15 #3
Vi er kommet frem til at det er et helt generelt connection problem, da vi heller ikke kan få vores database connections når vi kører med en java7. Problemet er kun når vi skal have remote adgang til resouorcerne. I vores testmiljø hvor det hele ligger på samme computer er der ingen problemer med at køre på java7.
Jeg har en mistanke om at det kan have med noget kryptering/certificering at gøre - men jeg har ikke fundet løsningen endnu.
Avatar billede margitbork Nybegynder
01. februar 2016 - 09:02 #4
Vi har sporet at problemet nok ligger i den Open text SOCKS client vi anvender. Så det er nok ikke en problematik der kan besvares herfra.