Avatar billede sonic666 Novice
20. december 2015 - 02:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dialog der hedder "Angiv Relation" med nogle gule pile.

Jeg er begynder i Access.
Jeg har lavet en lille database med et par tabeller, forms og forespørgsler.

Jeg har lavet en form med combiboxe og indtastningsfelter og det hele virker perfekt. Nu har jeg oprette en ekstra tabel med relation til et nyt felt i den gamle tabel som min form bygger på.

Nu vil jeg indsætte en combibox der henter data fra den nye tabel og skal gemme i dataen i det nyd felt i min gamle tabel.
Jeg er med på at for at gemme i et eksisterende felt, skal det først tilføjes i formen. Men når jeg prøver at tilføje mit nye felt bliver jeg promtet med en dialog der hedder "Angiv Relation" med nogle gule pile. ??

Det giver ikke meget mening for man kan kun vælge en og samme tabel til at angive relationen. Og for det andet har jeg lavet allerede lavet en "en til mange" relation i realations vinduet.

Nogle der kan gennemskue hvad der er gået galt?
Avatar billede terry Ekspert
20. december 2015 - 15:07 #1
not sure how you added the field in new relationship field to the old table, but if you use the lookup wizard the relationship will be made automatically.

This might help.

https://www.youtube.com/watch?v=2c40T9RxKHE
Avatar billede terry Ekspert
20. december 2015 - 17:31 #2
not sure how you added the new relationship field to the old table ...
Avatar billede terry Ekspert
22. december 2015 - 10:51 #3
?
Avatar billede sonic666 Novice
22. december 2015 - 14:00 #4
Hi Terry
Thank you. Yes it actually helped:-)
But when I make relations via the LookUp funktion I dont get the one-to-may relations. Only a plain relation. Do you know why that is? And does it matter?

But thanks for the solution!
Avatar billede terry Ekspert
23. december 2015 - 10:51 #5
https://support.office.com/en-nz/Article/Create-edit-or-delete-a-relationship-e9b56c50-6c3e-491d-949a-1313ffa29c1c#__toc377047378

If you read the link.
6.Click Create.

.... In addition, again only if you selected the Enforce Referential Integrity check box, the number 1 appears over the thick portion on one side of the relationship line, and the infinity symbol (∞) appears over the thick portion on the on the other side of the line ...

So if I understand you correctly, you need to enforce Referential Integrity, although it is not necessary. You queries etc will still work.
Avatar billede sonic666 Novice
23. december 2015 - 11:10 #6
OK Thank you
Avatar billede terry Ekspert
23. december 2015 - 11:45 #7
thank you too :-)