Avatar billede StepZone Nybegynder
20. december 2015 - 19:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med kamera driver

Jeg har lige geninstalleret Windows 10 og kan nu ikke overføre billeder fra mit kamera (Canon EOS 7D Mark II). I Enhedshåndtering får jeg denne besked:

"Den digitale signatur for de drivere, der kræves for denne enhed, kan ikke bekræftes. En ændring i hardware eller software kan have medført, at der er installeret en fil, der er signeret forkert, er beskadiget, eller som kan være skadelig software fra en ukendt kilde. (Kode 52)"

Hvordan kan man rette det, så det virker? jeg har forsøgt snart alt.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2015 - 19:44 #1
Prøv at deaktivere at Windows tjekker for driversignering:

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_devices/how-do-i-disable-driver-signature-enforcement-win/a53ec7ca-bdd3-4f39-a3af-3bd92336d248?auth=1

Når computeren starter op så installer driver til dit kamera
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2015 - 19:46 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2015 - 20:38 #3
Må jeg spørge hvordan du tilslutter?
Begge mine Canon findes i Windows øjeblikkeligt
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2015 - 20:47 #4
Avatar billede StepZone Nybegynder
21. december 2015 - 07:48 #5
Jeg gør som jeg altid har gjort via USB, men problemet er ikke hvordan jeg tilslutter men hvordan windows 10 gør med driveren.

Problemet er nu løst efter jeg gjorde som vist i den video som linkes til længere oppe. :)
Avatar billede StepZone Nybegynder
21. december 2015 - 07:51 #6
Nu virker det :)
Avatar billede poko1 Ekspert
21. december 2015 - 08:00 #7
Mit spørgsmål Fordi jeg aldrig har oplevet at skulle bruge drivere til mine Canon hverken i Win 7 eller som her i Win 10 så det må så være USB driverne generelt der driller.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2015 - 15:54 #8
Det var godt. Lægger et svar her.