Avatar billede sjokoman Juniormester
28. december 2015 - 22:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SUBTOTAL(109 osv hvordan kan jeg tælle antal af ens forekomster i samme kolonne med forskellige forekomster?

Jeg har mange kolonner med forskelligt, adresse, postnummer etc
Jeg har også en kolonne med mange forskellige bogstaver, tal etc A eller 2 eller Z og flere.
Når jeg burger Filtrering på f.eks. adresse, vil jeg gerne have antallet af f.eks. A i de linjer, der er fremme, og ikke tælle de skjulte linjer med.
Jeg forestiller mig noget med SUBTOTAL(109,a1:a50 og så her et eller andet, jeg har prøvet med "A" osv) hvor alle læselige linjer bliver talt. Er dette muligt?
mvh Johnny
Avatar billede natkatten Mester
28. december 2015 - 23:44 #1
Prøv med denne:

=SUMPRODUKT(SUBTOTAL(103;FORSKYDNING($A$1:$A$50;RÆKKE($A$1:$A$50)-RÆKKE($A$1);0;1));--($A$1:$A$50="A"))
Avatar billede sjokoman Juniormester
29. december 2015 - 07:29 #2
Det virker fint på bogstaver, tak, hvad med at få tal med, f.eks. et 2 tal? Jeg vil gerne have antallet af 2 taller
Flot!
Tak Johnny
Avatar billede natkatten Mester
29. december 2015 - 09:39 #3
Hvis du skal optalt tal, så undlader du blot anførselstegnene.
Avatar billede natkatten Mester
29. december 2015 - 09:42 #4
Eller endnu bedre efter min mening: Lav en reference til en celle, hvor du så skriver det, du skal have optalt:

=SUMPRODUKT(SUBTOTAL(103;FORSKYDNING($A$1:$A$50;RÆKKE($A$1:$A$50)-RÆKKE($A$1);0;1));--($A$1:$A$50=$F$1))

Her står det, der skal optælles i celle F1.
Avatar billede sjokoman Juniormester
29. december 2015 - 10:02 #5
Det virker perfekt! Tak for hjælpen og send et svar tak.
mvh Johnny
Avatar billede natkatten Mester
29. december 2015 - 10:36 #6
Et svar
/natkatten