Avatar billede sjokoman Juniormester
29. december 2015 - 10:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flette celler med linjeskift (for indholdet i hver celle, der bliver flettet), er dette muligt?

Jeg bruger denne formel, og bruger to ekstra kolonner til at få det gjort:
=B5&" "&C5&D5&E5&F5&G5&H5&I5
Som gør, at alt står i rækkefølge i hovedcellen.
Navnadresseosv
Jeg vil gerne have det således i hovecellen:
Navn
Adresse
Postnummer
osv

Jeg har rigtig mange linjer, der skal redigeres, så det ville være dejlig med en genvej :-)Jeg har set eksempel her på eksperten, men det virker ikke for mig
mvh Johnny
29. december 2015 - 10:37 #1
TEGN(10) indsætter et linjeskift:

=A1 & TEGN(10) & A2
Avatar billede store-morten Ekspert
29. december 2015 - 13:36 #2
Se: http://www.eksperten.dk/spm/61979#reply_8205821

Indlæg #4
Prøv at formater cellen med "Ombryd tekst"
=A1&TEGN(10)&B1&TEGN(10)&C1&TEGN(10)&D1&TEGN(10)&E1

Prøv at formater cellen med "Ombryd tekst"
=B5&TEGN(10)&C5&TEGN(10)&D5&E5&TEGN(10)&F5&G5&TEGN(10)&H5&TEGN(10)&I5
Avatar billede sjokoman Juniormester
29. december 2015 - 18:26 #3
Tak Morten, jeg ser på din løsning senere. Jeg brugte også ombryd tekst osv for at få det gjort rigtigt. Først flette sammen i en kolonne og så kopiere, indsætte som tekst i en anden række, og så slette alt overflødigt.
Jeg har lidt problemer med rækkerne ikke vil udvide sig, men det gør jeg så manuelt :-)