Avatar billede gadedk Praktikant
29. december 2015 - 21:26 Der er 6 kommentarer

Ren windows 10 installation

Har købt ny bærbar computer med windows 8.1 og har update til  windows 10, syntes ikke den  køre ordenligt, så kunne godt tænke mig at lave en  ren installation af windows 10 på den, så alle unødvendig programmer der var på computer bliver slettede. Nogle forslag til hvordan det skal gøres.?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2015 - 22:34 #1
Jeg har lavet denne Vejledning hvor du kan lave en Et USB stik til installation eller lave en ISO Fil til fremstilling af en DVD.
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=52245503192142940323
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 09:24 #2
Hvis du laver en ren installation, så bør du have et image eller en recovery dvd så du kan vende tilbage til win 8.1.
For virker det heller ikke efter en ren installation af win 10, så er du ilde ude hvis du ikke har dette.
Avatar billede gadedk Praktikant
30. december 2015 - 09:44 #3
Super guide du har lavet der. Kan man bruge sin windows 8 cd-key til windows 10 installation.?

Hvad er forskellen på  Windows 10 Home og Windows 10 Home N ?
Avatar billede gadedk Praktikant
30. december 2015 - 09:45 #4
Ja må heller få lavet en Image dvd inden, jeg gør det :)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. december 2015 - 09:51 #5
Hvis din Opgradering fra 8.1 til Win 10 virkede og din nøgle var godkendt af Microsoft! Skulle der ikke være problemer med en ren installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 10:06 #6
#4 rigtig god ide.

#5 Enig.

Microsoft gemmer alle oplysninger om din computer, på en server når de første gang aktiverer win 10 efter opgraderingen.

Disse oplysninger sammenlignes så når du så laver en clean install, og matcher disse bliver Windows automatisk aktiveret. Du skal derfor ikke skrive nogen kode ind når du laver en clean install af Windows 10.