Avatar billede Mads-BS Novice
30. december 2015 - 22:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken tablet ??

Vi har nu besluttet og for at anskaffe en tablet.

Vi er dog meget i tvivl om vi skal gå "all in" og købe en ny Samsung Galaxy Tab S2 9.7, eller måske prøve en billigere udgave først.

Er der nogen måde hvor jeg kan sammenligne kræften i tablet's med hinanden.

Fx hvor stor forskel er der på SGS Tab 2 9.7 og Lenovo A10-70 10.1 som pt. er på tilbud i Elgiganten til 799kr
Jeg kan godt se at processoren er svagere og der er færre ram, men hvor stor forskel gør det i daglig brug ?
Avatar billede kurtba Ekspert
31. december 2015 - 00:35 #1
Der er væsentlig forskel
http://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Start?products=LE59407935@store-elgigantenDK|SMT810NZWENEE@store-elgigantenDK

Spørgsmålet må derfor mere gå på - hvad har I brug for - eller hvor lidt kan I nøjes med.
Avatar billede Mads-BS Novice
31. december 2015 - 00:46 #2
Tak for dit svar Kurtba. Jeg har selvfølgelig set den sammenligningen som Elgiganten viser.

Mit spørgsmål går nu mere på hvor stor forskel det vil gøre i daglig brug at vælge en billigere tablet. Har også set på lenovo yoga 2.
Avatar billede Blueeyez Mester
31. december 2015 - 08:03 #3
kommer vel an på hvad den skal bruges til, men anbefaler dog minimum 1,5 GB ram og 4 kerner..

men til alm brug ville jeg vælge ipad.. når i i forvejen er oppe i de priser.. tjek evt refurb.dk
Avatar billede kurtba Ekspert
01. januar 2016 - 02:40 #4
Jeg aner ikke, hvad jeg skal svare, da jeg ikke kender dit daglige forbrug.
Du må selv ud fra specifikationerne kunne se, hvad der taler for og imod.
F.eks. opløsning på skærmen. En med 1280 som max og den anden med fuld hd. Ser man mange billeder og film/video, er fuld hd absolut noget, som man kan glæde sig over hver dag.
Men jeg aner jo intet om, hvad I vil bruge den til.
Mit barnebarn har lige fået den billige Lenovo for at aflaste forældrenes ipad. Hun bruger den til små spil og til at se Netflix.
Da hun stort set kun ser tegnefilm, er opløsningen til Netflix ok, men skulle hun have set alm. film, ville en højere opløsning nok have været på sin plads.
Så den opfylder umiddelbart hendes behov - men Jeres behov er jo sikkert helt anderledes.
Avatar billede BProbst Nybegynder
01. januar 2016 - 11:24 #5
Vi har en Samsung tab 3 og den er virkelig lækker, vi har også billigere tablet men det gør vi ikke igen, vi er 2 voksne og et barn 3 år og den dækker alle vores behov.
Avatar billede AndersKT87 Novice
01. januar 2016 - 18:16 #6
Har du overvejet en windows tabelet/computer? Jeg har selv en Surface som både kan bruges som tablet og computer og det virker rigtig fint!
Avatar billede Mads-BS Novice
01. januar 2016 - 18:28 #7
Til Kurtba. Vi har ikke haft en tablet før, så vi ved faktisk ikke hvad vores behov bliver.
Tanken er dog at den skal er erstatte min samlevers bærbare.
Vi spurgte i Fona for nylig, som ligesom dig gør os opmærksom forskellen i skærmene.

Det ender med en sgs tab s2 til hende og formentlig en Lenovo tab 2 a10-70 til svigermor som ikke har samme budget.

Til Anders kt87 og blueeyes. Windows og apple er fravalgt. De bruger begge android telefoner og ønsker noget de kender i forvejen.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. januar 2016 - 00:03 #8
For lige at bringe lidt forvirring ind i det, kunne svigermor måske skrabe 500 kr. mere sammen og så købe en af dem, som Aldi sælger
http://aldi.medion.com/md99632/dk/?refPage=medion
Jeg ved ikke, om der er på lager p.t., men de plejer at koste ca. 1500 kr.
Der får man mere hukommelse, bedre skærm osv.
Jeg har selv en ældre Medion tablet og er godt tilfreds med den, selv om den efterhånden har nogle år på bagen. 3 års garanti.
Det er i øvrigt nu ofte Lenovo som står bag de produkter, som udsendes med Medion navnet på.
Avatar billede Mads-BS Novice
26. januar 2016 - 13:08 #9
Tak for jeres input.

Vi har købt en Samsung galaxy tab s2, som kæresten allerede er godt tilfreds med.

Jeg fandt frem til "Geekbench 3" benchmark for at sammenligne ydelsesevnen på Tablets.
Ud fra denne kan jeg heldigvis sortere rigtig mange af de billige modeller fra.
Pt afventer svigermor bare at, en af de 4 udvalgte tablets I prisklassen 1600-2000 kommer på tilbud. (En af disse er en Medion, som Kurtba foreslår)

Da der ikke har været et endegyldigt svar håber jeg der er ok jeg lukker uden at dele point ud.
Avatar billede kurtba Ekspert
26. januar 2016 - 23:02 #10
Jeg synes, at det er særdeles dårlig stil at snuppe pointene selv. Pointene var der jo og skulle uddeles. At du så vælger er tage dem selv er for mig uforståeligt. Det var vel indlæggene fra de forskellige, som førte dig til den løsning du valgte.
Personligt er jeg ligeglad med point, men andre samler og forsøger at hente lidt hist og her ved at komme med diverse bidrag.
Du har jo selv en del point, så du burde vide lidt om systemet herinde - og udgangspunktet er absolut ikke, at man giver sig selv point.
Jeg har selv haft indlæg, hvor jeg faktisk selv fandt løsningen, men gav point til dem, som trods alt gjorde et forsøg. Det giver ingen mening at belønne sig selv.