Avatar billede Veerst Nybegynder
01. januar 2016 - 18:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 10: Tjenesten Tjenesten Brugerprofil blev ikke logget på.

Jeg har opgraderet en pc til windows 10. Da både denne pc og en identisk blev defekte, flyttede jeg harddisken med Win 10 over i den anden pc - så har jeg én pc der virker. Dette bevirkede dog, at jeg måtte købe en ny licens til Win 10, da licensbetingelserne ikke gav mulighed for at flytte Win 10.

Herefter skal jeg have en ny bruger på maskinen. Jeg har en stk. bruger der virker og som har administratorrettigheder. Jeg kan godt oprette nye brugere på maskinen og jeg kan tildele administratorrettigheder til disse, men ingen af disse brugere kan logge på!

Jeg får konstant fejlen:

"Tjenesten Tjenesten Brugerprofil blev ikke logget på.

Brugerprofilen kan ikke indlæses."

I HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

har jeg flg.

S-1-5-18
S-1-5-19
S-1-5-20
S-1-5-21 og så en hel masse tal... denne tilhører den oprindelige bruger på maskinen. Jeg kan ikke se, hvilken filtype filen har, om det fx er en .bad eller...?

- og der er ikke tilsvarende filer for de to nye brugere jeg har oprettet?

Nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede Veerst Nybegynder
10. januar 2016 - 14:52 #1
Ingen der har et forslag til løsning?
Avatar billede Veerst Nybegynder
31. januar 2016 - 12:34 #2
Løsningen var at installere seneste opdatering til Win 10.