Avatar billede jacobboy Nybegynder
02. januar 2016 - 20:26 Der er 6 kommentarer

Pc vil ikke starte efter afbrydning

Jeg står i den situation at strømmen røg til min (lidt ældre) stationær før idag, og når jeg prøver at tænde den kommer den med en bip kode hvorefter den genstarter og åbner BIOS halvt også genstarter den igen og begynder på bip koden igen.... Og det fortsætter i den rækkefølge indtil jeg afbryder strømmen.
Jeg har prøvet at tage rammene, CMOS, harddisken og grafikkortet ud og i igen og jeg har tjekket nogle forskellige ledninger om der kommer strøm fra strømforsyngingen og ud : /
Har i nogle forslag til hvad der kan være galt? Jeg har fået af vide at det højst sandsynlig er rammene der er døde, men har ikke lige nogle andre ram jeg kan teste det med... Eller skal jeg gå til en computer forretning og spørge om hvad den bip kode betyder??
Håber i kan hjælpe :)

Bundkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H
Processor: Intel Core I5-3570 4x3,4Ghz
Ram: DDR3-1866 Kingston 4GB HyperX PnP
Grafikkort: Nvidia GTX 560 s-eDITION 1GB DDR5
Strømforsygning: PSU Inter-Tech 700w Gaming
Avatar billede Kluddermor Juniormester
02. januar 2016 - 20:32 #1
Her kan du se hvad bipkoden betyder. http://www.computerhope.com/beep.htm

Har du prøvet at nulstille BIOS? Alt efter hvor lang tid du har haft batteriet ude, er det ikke sikkert BIOS er nulstillet.
Avatar billede jacobboy Nybegynder
02. januar 2016 - 21:08 #2
Hvordan finder jeg så ud af hvilket BIOS jeg har? Jeg kan jo ikke tænde for computeren og se der hvilket BIOS den har der...
Tror jeg havde CMOS batteriet ude i 1 minut.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
02. januar 2016 - 21:24 #3
Så vidt jeg kan læse på Gigabyte hjemmeside er det AWARD
http://www.gigabyte.com/support-downloads/faq-page.aspx?fid=816

Måske har dit bundkort en knap til reset af CMOS?
Men 1 minut burde også være mere end nok.
Avatar billede jacobboy Nybegynder
02. januar 2016 - 21:34 #4
Så ifølge linket du har sendt der, skulle det være noget med strømmen? (Continuous short beep :Power supply unit failed 2.AMI BIOS)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
02. januar 2016 - 22:39 #5
De forskellige link er ikke helt enige. Men alderen på andet link tyder også på at det er et gammelt link når de nævner AGP.

Det første link, hvis det er AWARD BIOS, tyder på et ram problem.

Jeg har kun googlet mig frem ved at søge på dit bundkort og post bios beep codes.
Avatar billede mogens8000 Seniormester
09. januar 2017 - 10:30 #6
Hej jeg har et lignende problem

pc kom med 3 bip for ram fejl. Men da fejlmelding er ramfejl kan det jo også være
strøm til ram der mangler. fik senere en cmos cheksum error. og råd om at skifte batteri.
gjorde så det.
nu er der ikke 3 bip mere alså nok strøm på ram tænker jeg. men pc har stadig ufattelig svær ved at starte. Efter 15 forsøg kom disken den op.
mens man prøver at få den igang starter blæser og der kommer lys i hardware lampe.
men kun kortvarlig bling i  usb tastatur.

Er der nogen så har ide ?