Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
03. januar 2016 - 17:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 10, disable Screen Rotation function

Jeg har en Lenovo Twist.
Desværre har den den indbyggede svaghed at Lock Screen er lidt selvstændig og jeg kan ikke gennemskue, hvorfor Lock Screen nogle gang bliver slået fra og Screen autorotaion begynder.

Er der nogle der kan gennemskue, hvordan man disabler selve funktionen Lock screen og autorotation, så den permanent er i landscape mode?

(jeg ved at kategorien hedder Windows 8, men det er kun fordi det ikke er muligt at vælge Windows 10 i menuen).
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
03. januar 2016 - 17:53 #1
Jeg glemte lige at sige: Jeg kender godt funktionen "lock rotation on this display" i screen settings og Rotation Lock under notification.
Det løser ikke mit problem.
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
03. januar 2016 - 17:58 #2
... og jeg har også prøvet at sætte Enabled til "0" i regedit på
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AutoRotation
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
18. januar 2016 - 14:47 #3
Taget retur