Avatar billede dragnor Juniormester
11. januar 2016 - 08:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kill process on Windows NT 6.2

Hej Eksperter,

Jeg har følgende kode som har virket fint på en windows 7 computer.

Nu er min Access database blevet flyttet til en Windows Server NT 6.2, og nu virker den ikke.

Den får det korrekte windows process id og koden fejler ikke, men den lukker ikke processen som den burde.

Kan nogen hjælpe med at forstå hvad der går galt?

Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" _
  (ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, _
  lParam As Any) As Long
Private Const WM_CLOSE = &H10

Public Function KILLAPP(winHwnd As Long)
Dim RetVal As Long
SendMessage winHwnd, WM_CLOSE, 0, 0
End Function
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2016 - 10:57 #1
Have you tried compiling program (dB) to ensure you have no missing references? Just a suggestion, may have nothing at all to do with problem.
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2016 - 11:07 #2
Also found this link which seems to suggest that things may not be the same in NT.

http://www.vbforums.com/showthread.php?105934-To-kill-an-app-(path-program-exe)-in-Windows-NT-family
Avatar billede dragnor Juniormester
11. januar 2016 - 17:06 #3
Your comment lead me to something usefull so please make a answer. Tomorrow I will post the solution :-)
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2016 - 19:24 #4
Hope you found a solution :-)
Avatar billede terry Ekspert
12. januar 2016 - 09:55 #5
Thanks, hope we get to see the working code.