Avatar billede bak Seniormester
11. januar 2016 - 08:57 Der er 1 kommentar

Danmarksmesterskaberne i Microsoft Excel

Hej Excel hajer

Husk lige dette event :-)

https://msevents.microsoft.com/CUI/EventDetail.aspx?EventID=1032712774&culture=da-DK

mv.
Bak
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
12. januar 2016 - 15:58 #1
Lad mig se:

- En runde i regneark,
- En runde i grafer,
- og, en runde i formler.

Alt sammen uinteressant, og ikke viser noget om ens evner ud i Excel, hvis det lige rammer et emne, man ikke ved noget om (hvad nu, hvis der kommer en opgaver om afskrivninger, men man ved intet om afskrivninger?)

Hvor er de rigtigt seje opgaver?  VBA?  Eksterne data?  UDF?  Systemopbygning?

Til gengæld skal man afgive en masse personlige oplysninger, der intet har med, hverken Excel eller ens evner indenfor Excel at gøre, men blot for at Microsoft kan indsamle end flere (markedsførings-) oplysninger om dig.

For at kunne vinde en buket blomster til under 50 USD, som man endda skal betale skat af!
(Yeps, den er go' nok: Læs konkurrence betingelserne)

Næh, ellers tak...